weekendje York

30 april 2011 - Waalwijk, Nederland

Hallo familie, vrienden en bloglezers.

Mijn winterbaan zit er weer op. Gisteren de allerlaatste Spaanse les gegeven van dit seizoen. Morgen begint mijn zomerbaan. Tot eind september ga ik weer reizen verzorgen voor De Jong Intra vakanties. Tegenwoordig kun je me tegenkomen tussen Gibraltar en de Noordkaap en tussen Moskou en Schotland.

Morgenochtend, 1 mei, ga ik naar Schiphol om met 28 gasten te vliegen met de KLM naar Moskou. Het is een 7 daagse reis Moskou - St. Petersburg en na 3 dagen Moskou gaan we met de trein naar St. Petersburg voor ook weer een bezoek van 3 dagen. Lekker relaxte reis om het seizoen te beginnen, ook al omdat in beide steden een nationale gids ons zal begeleiden (is verplicht) voor de bezoeken aan alle bezienswaardigheden.

Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van mijn dagen in den vreemde. Maar omdat vorig weekend mijn laatste weekend was waarvan ik zeker wist dat ik thuis was, besloten Dirk en ik het Paasweekend buitenshuis door te brengen. Aangezien we heel graag varen (helaas hebben we geen boot meer in de Biesbosch) besloten we de boot te nemen naar Hull vanaf Europoort. Lekker eten in het restaurant aan boord met een heerlijk flesje Rioja erbij - de zonsondergang fotograferen - slapen in een buitenhut en na een uitgebreid ontbijt met de bus naar York (een uurtje rijden).

Daar heerlijk rondgelopen door het historische centrum met een paasmarkt - koffie met donut - kijken hoe de bisschop van York alle gelovigen de hand drukt bij het verlaten van de Paasdienst. Helaas volgden er nog meer diensten dus we mochten niet als toerist naar binnen om een kijkje te nemen.

Maar het was, net als in Nederland, heel lekker weer. Dus lekker door een park gewandeld en langs de waterkant en later over een groot deel van de stadsmuren gelopen. Natuurlijk ook een bezoek gebracht aan het Spoorwegmuseum (grootste van de wereld) en een paar pinten gedronken in een pub. En dan is het zo weer half 5 en vertrekt de bus weer naar de boot in Hull voor weer een diner aan boord (en natuurlijk weer een heerlijke Rioja erbij) om de volgende ochtend wakker te worden in Nederland. Heerlijk ontspannen en even niks hoeven.

Ik ga kijken of ik er nog een paar foto's bij kan zetten. Helaas hebben we er niet veel van York zelf omdat we daar vooral gefilmd hebben.

groetjes en ik hou jullie op de hoogte

Tonny