Weekend 20 - 21 oktober 2012

20 oktober 2012 - Waalwijk, Nederland

Ledendag Omroep Max – optreden Rhine Town Dixie Preachers

Zaterdag 20 oktober

Afgelopen weekend mocht ik weer een op pad voor De Jong Intra Vakanties. In Theater De Parade in Den Bosch werd een van de 4 landelijke ledendagen gehouden van Omroep Max. Mij was gevraagd of ik die dag  in de stand van De Jong wilde staan, een van de sponsoren.

Geen nee gezegd dus en om half 11 was ik present in het theater om de stand in te richten. Een vlag, een paar schermen, foldermateriaal en een aantal gidsen en dan maar wachten op de gasten die vanaf 12 uur binnen kwamen. Er waren diverse stands, o.a. van Max maakt mogelijk – informatie over de omroep zelf – de sponsoren waren ook vertegenwoordigd.

Naar later bleek had ik een perfecte plaats uitgekozen: elke bezoeker (het was uitver- kocht: 750 personen) moest langs mijn stand om de jas op te hangen en ik stond vlak bij de tafeltjes waar men genoot van een kopje koffie en een echte Bossche bol. En de mensen die later naar de optredens gingen kijken in de zaal moesten mij passeren. De meeste andere stands waren te vinden op de eerste etage, maar velen die niet op de balkons zaten, zijn daar nooit geweest.

Het werd zeer druk aan mijn stand want iedereen mocht een formulier invullen met zijn/haar gegevens en evt. invullen naar wat voor soort vakanties de voorkeur uitging. Uit een van deze formulieren wordt na afloop van de 4 ledendagen de winnaar getrokken die een reischeque wint van € 500. En waar het druk is komt de rest ook kijken wat daar te zien of te doen is. Iedereen wil tenslotte zo’n bedrag winnen nietwaar?

Myrna Goossen was de aangewezen persoon om alle programma-onderdelen aan elkaar te praten. Zij nam de plaats in van jan Slagter die verhinderd was. De zaal zat helemaal vol en na diverse korte stukjes over een groot aantal programma’s van Omroep Max was er een optreden van Jan Keizer met Annie Schilder. Ook een loterij was onderdeel van de dag.  De Jong Intra Vakanties had een  weekend Gent voor 2 personen ter beschikking gesteld. En als afsluiter was er een optreden van Ronnie Tober.

Kortom: voor alle gasten was het een aangenaam dagje uit en ik heb het naar mijn zin gehad in mijn stand. Veel bezoekers – veel interesse o.a. voor het optreden van André Rieu in Maastricht waar De Jong Intra entree en vervoer voor regelt.

Zondag 21 oktober

Een goede kennis van mij, Frans van Wasbeek, speelt trompet in diverse bands. Hij had al eens verteld dat hij ook optredens had hier en daar in het land. Maar afgelopen zondag moest hij met de band Rhine Town Dixie Preachers optreden in het café De Heeren van Rijen (in Rijen dus.) en dat was voor Dirk en mij reden om eens te gaan kijken en luisteren. Een vriend uit Oosterhout met zijn vrouw waren ook van de partij en zo konden we genieten van een heerlijk middagje uit. De leden van de band zijn goede muzikanten – goed op elkaar ingespeeld – ze spelen al jaren samen – en de nummers wisselden elkaar af in jazz – dixie – blues. Naast een verdienstelijk trompetspeler is Frans trouwens ook een begenadigd zanger.

Het optreden duurde van 3 tot 7 en elke speelperiode duurde 45 min. met een kwartier pauze: hoe hou je het vol!!! De band was trouwens uitgenodigd door de plaatselijke jazzclub en de liefhebbers van deze muziek waren ook in grote getalen gekomen.

Wij hielden het om 6 uur voor gezien, naar huis en relaxen op de bank voor een avondje t.v.  en een boek