Vrijdag 28 dec. 2012: rustdag

28 december 2012 - Serrekunda, Gambia

Vrijdag 28 dec. 2012: rustdag!!

We zijn al zo veel op route geweest en we zijn gisteren allebei behoorlijk verbrand zwembad + bar uitzicht vanaf onze galerij / voordeurdus we blijven een dagje rond het hotel hangen. Bovendien moeten we vervoer regelen naar Senegal. We gaan a.s. zondag voor 4 dagen (dat is de planning) naar een muziekfestival in zuid-Senegal. We hebben uiteindelijk een 4wheel drive Nissan gevonden met chauffeur die 4 dagen bij ons blijft en de route kent. Niet echt goedkoop maar wel handig. De djembé-leraar gaat ook mee want die wil het spektakel ook meemaken.

Op internet kijken we naar overnachtingsmogelijkheden maar als we iets vinden (nota bene van een Nederlander) wordt het Gambianummer niet opgenomen en we krijgen geen contact  met het Senegalese nummer. Dus we zoeken wel wat als weer zijn.

We gaan naar Abene, niet zo ver over de grens en daar is van 26 dec. t/m 2 jan een jaarlijks terugkerend muziekfestival. We zijn benieuwd.

Dus we bloggen wat, een beetje wassen, een wandelingetje en wat zwemmen en er wordt druk geblogdvoor we het weten is het 6 uur: een biertje aan de bar bij het happy hour en wat kletsen. Er zitten zelfs een paar mensen aan de bar uit Heusden die ook nog eens familie blijken te zijn van vrienden van ons. Wat is de wereld klein (el mundo es un pañuelo zeggen ze in Spanje – de wereld is een zakdoek). Ondertussen wordt er, zoals elke avond, muziek gemaakt, maar deze keer is het een koraspeler met een balafoonspeler erbij. Klinkt goed. Daarna een hapje eten en dan is voor ons de dag al weer grotendeels voorbij. Wat t.v.kijken - lezen - slape

Morgen zijn we uitgenodigd om mee te komen naar een Gambiaanse bruiloft: blijkt een Engelse dame te zijn van minstens 50 die gaat trouwen met een knappe Gambiaan van, ik schat, de helft.

Daarover gaat het volgende blog maar dat duurt even. Mijn notebook gaat niet mee naar Senegal, dat van Dirk wel maar ik heb geen idee of we ergens terecht komen met wifi. In dat geval is er even stilte op het blog

1. Annemie:
    30 december 2012
    Hoi Tonny en Dirk,
    veel plezier op de bruiloft en het muziekfestival, wij wensen jullie een goed nieuwjaar vanuit een winderig Tilburg.
    groet Ton en Annemie
  2. Anja van der Wegen:
    31 december 2012
    Tonny wat een mooi hotel en gezellig als er ook nog muziek is had ik in schotland ook wel gezellig gevonden veel genieten op het festival groetjes Anja
  3. Hilde:
    1 januari 2013
    Mooie bruiloft en festival gehad? En oud en nieuw in Senegal, bijzonder!
    Een heel mooi (reis)jaar gewenst, in goede gezondheid.

groetjes, Harrie & Hilde