temperamentvol Andalusië

10 mei 2012 - Sevilla, Spanje

Dag 4 en 5:: Córdoba en Sevilla.

Het was lange tijd droog geweest in Spanje en de boeren en de stuwmeren schreeuwden om water. Dat hebben we geweten. Onderweg van Baeza naar Cordoba hebben we gestopt bij een restaurant aan de weg maar de meerderheid van de gasten is niet eens de bus uitgekomen: het stortregende. Bij aankomst in de stad helaas ook nog regen en in ganzapas zijn we onder de plu's (goed opletten bij welke groep je hoort) gaan lopen naar de Joodse wijk met synagoge - de Zoco - standbeeld van Maimonides maar door de aanhoudende regen zijn we snel naar de moskee gelopen. Africa, de gids kon binnen alles uitleggen over de div. bouwperiodes en de bezienswaardigheden.  na afloop was het gelukkig droog en kon men buiten wat kijken - winkelen en lunchen.

We hadden een jarige in de groep en de chauffeur had zelfs taart gekocht. Allemaal een stukje voor het vertrek uit de stad. we hadden trouwens bij het ontbijt al gezongen.

In Sevilla gaan we bij aankomst altijd eerst wandelen in het Parque maria Luisa en Plaza de España. Aangelegd voor de Ibero-Amerikaanse tentoonstelling van 1929. Op het eiland Cartuja zijn alle gebouwen van de Expo van 1992.

De volgende dag staat in het teken van de Sevillaanse binnenstad  o.l.v. de stadsgids Giel. aangezien we het Alhambra al gezien hadden in Granada kiezen we in deze reis altijd voor het Casa de Pilatus (een prachtig paleis in Moorse stijl) - de Santa Cruzwijk - de kathedraal.

En na afloop van de rondleiding ga ik met de liefhebbers de toren op: 34 keer een schuine helling en je staat boven voor een mooi uitzicht. Het was namelijk net weer droog want vanochtend hadden we ook hier al in de stromende regen gelopen. Daarna gelukkig paraplu's in de tas en lekker buiten wandelen - eten - winkelen. De mensen hebben zich weer uitstekend vermaakt. Slechts een handjevol mensen wilde met de bus terug naar het hotel op de afgesproken tijd en plaats (standbeeld Mozart voor het operagebouw).

Later op de middag veel drukte rond het hotel: het voetbalteam van sevilla logeert altijd in ons hotel voor de wedstrijd. Het stadion ligt er bijna tegenover. Drukte buiten om de spelers te kunnen zien instappen in de bus. Ik ken er echter niemand van en voetbal is nu niet mijn meest favoriete sport om naar te kijken

1. Francoise:
    19 mei 2012
    Schitterende foto's, toch nog met mooi weer genomen. Lees met plezier je verslagen. Groetjes.
  2. Tonny:
    21 mei 2012
    maar soms wordt er gesmokkeld met foto's van een andere datum!
  3. Marion den Blanken:
    25 mei 2012
    Wat een mooi reisverslag. Ja, dat hebben wij allemaal mogen zien in het prachtige Andalusie. Wij hebben enorm genoten. Dit was o.a. mede te danken aan de reisleidster Tonny en de buschauffeur. Want als alles goed georganiseerd is, dan verloopt zo´n reis uitstekend.
    Tonny nogmaals bedankt.
    Groetjes van Martien en Marion