even sociale contacten bijhouden

22 juni 2011 - Waalwijk, Nederland

Ik heb even de luxe gehad om 2 weekenden thuis te zijn. Kwam goed uit want er waren een aantal afspraken die ik niet echt heb willen missen. Mijn thuiskomst was op 10 juni, de verjaardag van Sandra (mijn dochter) maar ook kleinkind Luca was die week jarig geweest (12 j. geworden!). Gelukkig werden die verjaardagen gevierd op 1e Pinksterdag, heerlijk in de tuin met mooi weer. En een groot deel van de familie was er om even bij te kletsen.

Maar de dag ervoor hadden we een feestje / djembe-avond in Gent (Belgie). Djembe speler Seny vader en zoon TouréTouré (Dirk gaat elk jaar een week bij hem op stage in de Ardennnen) had een uitvoering van al zijn lesgroepen en daarna een optreden van zijn eigen groep (waarin ook zijn zoon speelt). Een aantal bekenden uit Belgie (die ook vaak op die stage zijn) waren er ook dus ook met hen konden we bijkletsen. Aangezien we geen zin hadden om ook ’s nachts nog terug te reizen hebben we overnacht in een hotelletje in Gent (in een bijgebouw van een heus kasteeltje.

De volgende ochtend konden we dan ook eerst heerlijk langs de bloemenmarkt in de binnenstad om wat plantjes te kopen voor in de tuin en rozen voor Sandra. Daarna een beetje rustige week om teLuca op school wassen – te poetsen – koelkast aan te vullen etc. Op dinsdag naar de school van Luca: het Stedelijk Gymnasium in Breda. Hij heeft mee mogen doen aan een verbredingsproject en moest electromotoren proberen te maken en daar een presentatie over geven.

Afgelopen zondag de opening van een nieuw pand in Buren van onze neef Michiel Henneman en zijn vriendin/partner Jiska Hartog. Zij zijn edelsmid en maken prachtige sieraden waar ze al diverse prijzen mee hebben gewonnen en niet alleen in Nederland. Ook hebben ze beiden stage gelopen bij een edelsmid in Lapland (Noorwegen). www.hartoghenneman.com

Gisteren kon Nino nog gauw even een nachtje komen logeren want de juffen hadden een studiedagNino en vanochtend kon ik Luca nog even zien en overhoren voor zijn proefwerkweek voor het eindrapport van de 1e klas gymnasium. Nu is de koffer weer gepakt want de volgende reizen gaan beginnen.

Morgen vertrek ik voor de 14daagse reis naar Schotland: Highlands and Islands. Met de boot van IJmuiden naar Newcastle en dan helemaal naar het hoge noorden inclusief de Orkney eilanden – het eiland Skye – de eilanden Mull en Iona en natuurlijk ook o.a. Glasgow en Edinburgh en niet te vergeten Loch Ness!!! Als ik daar na 14 dagen van thuis kom heb ik 24 uur om te wisselen van koffer en dan doe ik de reis nog een keer. Dit kwam nu zo uit.

Ik probeer jullie dus weer op de hoogte te houden van alles wat we zien en meemaken maar of alle hotels ook internet hebben op de kamer weet ik nog niet zeker. Maar ik ga weer mijn best doen om jullie op de hoogte te houden.

Groetjes Tonny

1. Henny Postema:
    23 juni 2011
    Hi Tonny,

Wat ben je toch een bezige bij, knap hoor.Je maakt ongelooflijk veel mee en komt elke keer weer met volop verhalen naar huis.
    Ik heb op dit moment ook op de momenten dat ik in Nederland ben mijn handen vol aan het thuis weer alles een beetje op orde brengen.
    Heerlijk genieten zo.
    Het gaat je goed.
    Groetjes
    Henny
  2. Francoise:
    23 juni 2011
    Een heel plezierige reis gewenst. Hoop dat het weer iets meewerkt, want de laatste 14 dagen bleef daar een lagedruk systeem liggen en was het nat en stormachtig.
    Zal met interesse je belevenissen volgen.
    Groetjes Francoise.
  3. diny elferink:
    24 juni 2011
    Tonny, ik wens je een hele goede reis toe naar Schotland, wij hebben deze reis 2 jaar geleden gedaan en het was een geweldige ervaring!

Groeten van een van de deelneemsters van je 1e Andalusiereis.