Schotlands Low- and Highlands 16 - 25 juli 2015: dag 1

16 juli 2015 - Ijmuiden, Nederland

10 daagse Schotland: Low-and Highlands

Dag 1: 16 juli. Overtocht IJmuiden - Newcastle

Het is een tijdje stil geweest op mijn blog en niet omdat ik niet op reis was. Ik was Ronda aan de kloofjuist lang onderweg met niet zoveel zin om te schrijven. Vertrokken op 5 mei voor 3 keer een 8 daagse reis Andalusië/Gibraltar achter elkaar (zie mijn laatste blog)  met aansluitend een 10 daagse Moorse Erfgoed, ook in Andalusië. In die periode een langdurige hittegolf die zorgde dat we in de steden liepen met meer dan 40 graden. Dat was haast niet te doen.

5 juni ging ik voor een paar dagen naar huis (kleinkind en dochter jarig!!) en op 10 juni ben ik weer vertrokken voor een 10 daagse Moorse erfgoed (daar bestaan al een aantal blogs van) en aansluitend heb ik voor een ander bedrijf  (Kras) een 15 daagse Andalusië reis mogen begeleiden met alleen maar singles! Apart maar heel leuk om te doen en in no time waren ook bij de singles sub-groepjes ontstaan (en zo moet het ook) en is alles uitstekend verlopen.

Plaza de EspañaVoordeel bij deze reis was dat we in 1 hotel verbleven (Cala de Mijas, Gran Hotel Costa del Sol, aan het strand) – nadeel is dat je met sommige excursies wat meer moet reizen (Granada – Sevilla – Nerja) maar er zaten ook een aantal vrije dagen in het programma en dat is wel heerlijk als je ook dan weer een hittegolf hebt te verduren.

Nu heb ik bijna 2 weken kunnen uitrusten en mag ik (eindelijk) weer een keertje naar Schotland!!

Ik ga een nieuwe / vernieuwde reis maken met 26 gasten en vandaag hebben we wij, passagiers zijn al op de boot, nu de bus nog!de eerste 15 mensen opgehaald in Rotterdam – Utrecht – Amsterdam en een paar zijn rechtstreeks naar IJmuiden gekomen. Morgenochtend gaan we vanaf de boot nog eens 11 mensen ophalen op het vliegveld van Newcastle.

om te beginnen wat voorgerechten van het heerlijke buffetWij zijn op tijd (kwart over 5) vertrokken vandaag vanuit de haven IJmuiden met prachtig weer en we hebben natuurlijk genoten van een heerlijk buffet. De zee is rustig, er staat weinig wind maar het is wel heel druk op de boot. Er is geen hut meer over. Veel mensen met kinderen aan boord die allemaal met de auto op vakantie gaan en een paar bussen met passagiers. Laten we hopen dat we morgenochtend niet al te lang in de rij staan bij de paspoortcontrole. (Groot Brittannië hoort niet bij Schengen dus is er een strenge controle.

Ik ga nog even kijken of ik een paar plaatjes kan maken van de zonsondergang en en nog maar een keer de zonsondergangdan ga ik relaxen. Slapen op de boot met deining is heerlijk!

Morgen Newcastle – Hadrian’s wall – Gretna Green – Dumfries – Ayr

Ik heb er reuze zin in!

Wordt vervolgd

1. Bert & Annemarie:
    18 juli 2015
    Fijn om weer een reisverhaal te kunnen volgen, we hebben het gemist!
    Leuk om nu na al die hitte het wat koelere? Schotland te bezoeken.
    Staat ook op ons verlanglijstje, misschien in 2016 met jou als reisleidster? Zou leuk zijn! Groetjes en misschien tot ziens.
  2. José van bruggen:
    18 juli 2015
    Hoera, Tonny is weer op reis! Schotland lijkt mij ook wel aardig om dat een keer te doen. Volgend jaar? Wie weet.
    Geniet ervan.