Schilderachtig Andalusië 23 maart – 6 april / 15 daagse excursiereis vanuit Mijas (12) Kras

6 april 2019 - Nerja, Spanje

Dag 14:  Nerja

Vandaag de laatste excursie. Op het programma staat een halve dagtocht naar Nerja, Balcón de Europa! Maar er is slecht weer voorspeld en als we opstaan regent het al in Mijas. Mijn buienradar zegt dat het in Mijas voorlopig blijft regenen maar dat Nerja nog een tijdje droog weer heeft. à Wat te doen? Is er een plan B vragen de mensen. We gaan het zien. Er is altijd nog de mogelijkheid dat het droog is in Nerja – we kunnen altijd gaan shoppen in het grote winkelcentrum Plaza Mayor bij het vliegveld – we kunnen vroeger terug of via een andere route.

aquaduct Nerjaer tegenover een oude brug

Als we om half 10 in de bus stappen plenst het en dat blijft zo een groot deel van de rit. Maar als we dichter bij Nerja komen wordt het lichter en hopen we dat het droog blijft. Helaas! Net bij aankomst begint hier de regen te vallen. We maken even een extra rondje om een rotonde om een mooi aquaduct en een oude brug op de foto te kunnen zetten en dan parkeren we zo  dicht mogelijk bij het centrum. We hebben zin in koffie en trotseren de regen, dus stappen we voor een uurtje uit de bus. Een paraplu mee en naar het grote plein wat zo mooi uitsteekt over een klif boven de zee. Koning Alfonso XII (die hier als beeld staat op het plein) gaf het plein de naam Balkon van Europa. We maken een paar foto’s en gaan gezamenlijk koffie drinken. Als we uiteindelijk samen weer naar de bus lopen is het weer droog.

kerkje Nerjakoning Alfonso XII gaf Nerja de naam: balkon  van Europahet blijft een mooi stadjenet als we aankomen begint het hier te regenendoorkijkje

Maar er dreigt nog veel regen te vallen dus heb ik de chauffeur gevraagd om via de mooie kustroute naar Malaga te rijden en daar weer de snelweg naar Mijas. Het is een mooie route via Torre de Mar – Velez-Málaga en Rincón de la Victoria. Het uitzicht op de kust en in de straten van de dorpjes is goed. Voordat de snelweg langs de kust klaar was namen we deze route altijd (er was geen andere!)

De meesten stappen in het centrum van Mijas uit als we aankomen rond 2 uur. Het is hier ondertussen al droog en het gaat ook niet meer regenen vandaag.

regen onderweg naar het hotelbij terugkomst wordt het lichter's middags schijnt de zon weer

Vanavond voor de laatste keer genieten van het buffet (hoewel een Spanjaard nooit iets de laatste keer doet, maar altijd de voorlaatste!!)

Dag 15: terug naar huis

We hebben vandaag nog de hele dag om ons te vermaken in Mijas, hoewel de meesten ook wel een eerdere vlucht hadden gewild. We vliegen namelijk pas om half 11 vanavond. Voor een paar mensen is het mogelijk om de kamer tot 6 uur aan te houden en de anderen mogen tot 12 uur op de kamer blijven.

Er vallen nog wat buien vandaag maar in de middag is het weer droog. Om kwart over 7 lopen we gezamenlijk met de bagage naar buiten en brengt Pepe van Costa Sur ons naar het vliegveld. Daar moeten we nog even wachten om in te kunnen checken maar gelukkig heeft onze vlucht geen vertraging. Rond kwart over 1 landen we op Schiphol en om precies 3 uur draai ik de sleutel in het slot van mijn voordeur. De eerste reis van dit seizoen zit er op en is goed verlopen

Fijne groep – leuk programma – mooi hotel – over het algemeen mooi weer. Wat wil je nog meer!!

Men heeft mij ook gevraagd hoe je kunt zien welke reisleiding op welke reis zit. Dat gaat als volgt:  Zoek een reis die je wilt bekijken (b.v. Hart van Spanje – klik daarop en open dan “bekijk prijzen” – er volgt dan een aantal balken met data. Op de balk staat datum – prijs – evt. G (= gegarandeerd vertrek) – 2 poppetjes (= aantal personen in procenten) – vlaggetje. Dat vlaggetje kun je aanklikken en als de betreffende reisleiding iets over zichzelf heeft geschreven komt dat bij de naam in dat vak. Zie bijgevoegde foto’s! Hopelijk kunnen jullie daar iets mee

vlaggetje op de balk laat de reisleiding zienklikken op het vlaggetje en je ziet dit!!

1. Lianne:
    13 april 2019
    Alles doorgelezen, mooi geschrevenen. Enkele dingen gebruikt voor mijn fotoboek. Wij kijken terug op een heerlijke vakantie.
  2. Ineke van Zutphen:
    10 mei 2019
    Ik heb je verhaal diverse keren geopend om de beschrijving bij foto's beter te kunnen maken. Ben al beland bij Nerja:) Dus bijna klaar. Zo'n leuke herinnering aan een fantastische reis in goed gezelschap! En ik blijf meelezen over de andere reizen. Wie weet....
    Dank je wel en hartelijke groet, Ratio en Ineke Wasman-van Zutphen