Schilderachtig Andalusië 23 maart - 6 april 2019 / 15 daagse excursiereis vanuit Mijas (1) Kras

23 maart 2019 - Mijas, Spanje

Dag 1: Amsterdam – Málaga - Mijas

Mijn zomerseizoen begint dit jaar met een excursiereis in Andalusië. Een reis speciaal voor mensen die niet elke dag weg willen en die niet elke dag de koffer weer willen inpakken. We blijven namelijk 14 nachten in 1 hotel en van daaruit maken we zo’n beetje om de dag een tocht naar diverse plaatsen in het zuiden.

Vandaag is de reisdag en de vlucht is pas aan het einde van de middag. Het hotel (TRH Mijas) is door mij gebeld en ze weten dat we rond etenstijd pas aankomen en ze houden er rekening mee.

seizoen 2019 gaat beginnenTRH hotel Mijas ****mijn kamer kijkt uit op het zwembad

De vlucht is om half 5 en we vertrekken op tijd. Na 2,5 u komen we zelfs iets voor de geplande tijd aan op de luchthaven van Málaga. Het is nog niet druk zo vroeg in het seizoen en bij aankomst bij de bagageband komen de eerste koffers al aangerold.

Als de groep compleet is (klein groepje dit keer: 13 mensen)gaan we naar de plaats waar  de bus van Costa Sur al op ons staat te wachten. Koffers inladen en even na 8 u zijn we onderweg naar Mijas Pueblo. Ik bel dat we er met een half uurtje aankomen en dan kunnen we gelijk aan tafel. De koffers gaan even in een aparte ruimte en wij gaan genieten van een dinerbuffet. Ik regel ondertussen de kamers en laat aan de groep even de belangrijkste ruimtes van het hotel zien. Overal op de etage van de receptie (is 5e etage) zijn zitjes gemaakt om heerlijk te lezen – ook de avondbar is daar met een buitenbalkon waar je kunt genieten van het uitzicht op zee en ook is er een ruimte met T.V – biljart en een leesgedeelte. Wij hebben allemaal kamers op de 4e etage en de meesten hebben uitzicht op het zwembad.  Koffers op de kamer – even uitpakken en dan nog wat drinken in de bar.

Morgen is nog een rustige dag: we gaan het programma bespreken en een wandeling maken door Mijas

1. M Odijk:
    25 maart 2019
    Leuk om je verslagen weer te lezen!!
  2. V d Laan:
    26 maart 2019
    Gezellig hoor, dat beloofd veel goeds.
    Gr Huub en Wil