Programma seizoen 2020!!!!!

13 februari 2020 - Waalwijk, Nederland

Mijn reizen voor dit seizoen:

Eindelijk heb ik (sinds een aantal dagen) reizen toebedeeld gekregen. Deels zelf aangevraagd en deel verzocht aan mij of ik ze wilde begeleiden. Ik ben er zeer blij en zo meteen volgt mijn lijstje.

Ik ben ondertussen al een aantal jaren 65+ maar nog steeds kras! en werkzaam bij Kras. Echter, na je AOW leeftijd (de datum dat AOW wordt uitgekeerd voor de 1e keer), mag een werkgever nog maar 4 x een tijdelijk contract aanbieden van steeds 9 of 10 maanden. Daarna moet je verplicht 6 maanden stoppen voor de nieuwe contracten ingaan. Dit is voor mij dit jaar het geval, helaas. Had ik het eerder geweten dan was ik afgelopen winter voor 6 maanden gestopt en was ik niet met de feestdagen naar Andalusië geweest (en had ik ook niet kunnen werken op de vakantiebeurs in januari). Genoeg gezeurd, het is nu eenmaal zo. En, ik ben zeer tevreden met mijn programma voor dit seizoen wat loopt tot half augustus.

Ik heb al een paar jaar gevraagd of ik IJsland zou mogen toevoegen aan mijn lijstje en dat is nu gehonoreerd. Verder heb ik natuurlijk een aantal voorkeur landen en mijn programma is redelijk gevarieerd en zo wil ik dat ook. Ik ben geen mens om iedere paar weken hetzelfde rondje te maken. Mijn reizen zouden beginnen op 7 april maar gisteren heb ik nog een aanvraag gekregen voor maart!! Dus mijn komende maanden zien er als volgt uit:

1: Betoverend Andalusië van 7 t/m 14 maart. (AZ12565) Met singles (alleengaanden noem ik ze liever) ben ik een week in het Grand Hotel Costa del Sol in Cala de Mijas en hebben we elke dag een excursie naar o.a. Granada – Sevilla – Gibraltar – Ronda – Marbella. Lekker in het voorjaarszonnetje en relaxed omdat we in 1 hotel verblijven.

4524003-s.jpg?1581594672Andalusië4524002-s.jpg?15815947784523992-s.jpg?1581594826

2: Parels van Portugal mag ik weer gaan begeleiden tussen 7 en 16 april. (EZ35623 - 10 daagse reis) Deze reis heb ik afgelopen oktober ook gedaan (zie blog). Een hele mooie reis en de eerste dagen is het nog Goede Week (Semana Santa). Op bijgevoegde foto kun je ook de route zien die we gaan afleggen. Beginnend in Porto en eindigend in Lissabon met hele interessante steden onderweg zoals Braga – Guimaraes – Aveiro – Coimbra – Batalha – Alcobaca – Tomar – Fátima – Nazaré – Evora – Sintra – Cascais. En deze reis is ook nog een paar dagen te verlengen in Cascais

3: Spanje en Portugal compleet. (EZ 38310 - 10 daagse reis) Deze reis ga ik in principe 3 x doen dit seizoen. Van 28 april t/m 7 mei (zit bijna vol geloof ik) – van 7 t/m 16 juli (boeken graag, want er ontbreken nog wat liefhebbers) – van 4 t/m 13 augustus en ook hier heb ik graag nog wat mensen bij nodig om een leuke groep bij elkaar te krijgen. Deze reis loopt via Madrid – El Escorial – Avila – Salamanca – León – O’Cebreiro – Lugo naar Santiago de Compostela. Vandaar uit verder naar het zuiden via de Rías Bajas naar Portugal: Ponte de Lima – Braga – Porto – Coimbra naar Lissabon. Zeer interessant en zeer divers.

4524001-s.jpg?15815949434523993-s.jpg?15815949924524007-s.jpg?1581595164route Baltische staten

4: Op 13 mei ga ik voor het eerst dit jaar naar de Baltische staten. Het is een 11 daagse reis en vorig jaar ben ik er verschillende keren geweest. Dit keer is het een singlereis (AZ22988). Hier heb ik ook al vaak over geschreven. Via Vilnius (Litouwen) – Trakai – Kaunas – Klaipeda – Koerse schoorwal – Siauliai – naar Letland voor paleis Rundale – Riga en Turaida. Vanuit Letland dan naar de studentenstad Tartu om te eindigen in de Middeleeuwse stad Tallinn

5: IJsland puur en compleet! (EZ 38753) Eindelijk is mijn “gebed” verhoord. Tussen 28 mei en 5 juni mag ik de 9 daagse reis door IJsland begeleiden. Ik ben al weken druk aan de studie en met vragen kan ik bij een paar collega’s terecht. Ik heb er reuze zin in. Er loopt maar 1 rondweg op IJsland en die weg, met uitstapjes, gaan we nemen. Er komt zeker een blog van op mijn reislogger!! Op dit moment hebben 14 mensen geboekt dus er kunnen nog wat enthousiastelingen mee.

IJsland puur en compleetIJsland puur4524000-s.jpg?15815954344523995-s.jpg?1581595463

6: Noorwegen Puur natuur: 12 dagen van 17 – 28 juni (EZ38883) Elk jaar wil ik minimaal 1 x deze reis want ik ben helemaal verrukt van Noorwegen. De reis begint in Oslo en via Lillehammer – Peer Gynt – Trondheim – Kristiansund – Molde – Trollstigen – Alesund via een prachtige route (Flam – boottocht etc.) naar Bergen en vandaar over de Hardangervidda terug naar Oslo. Hier staan al heel wat mensen op geboekt en de reis loopt al vele jaren storm.

7: dit wordt weer de Spanje – Portugal reis (7 – 16 juli) en!!!!

4523998-s.jpg?15815952684523997-s.jpg?1581595572

8: op 21 juli t/m 31 juli mag ik de Grand Tour IJsland gaan begeleiden. Deze is bijna gelijk aan de 9daagse maar met nog een deel van west-IJsland erbij. Ook hier verheug ik me natuurlijk enorm op

9: als laatste van dit jaar voor Kras mag ik dan nog een keer Madrid – Lissabon via Santiago de Compostela gaan doen (zie bij 3) tussen 4 en 13 aug.

Daarna is het voor mij, wat betreft Kras, voor 6 maanden klaar. Maar we hebben sinds vorig jaar een camper en wellicht zullen we er een aantal keren op uit trekken in het najaar.  En: om mezelf eens in het zonnetje te zetten hier wat uitspraken van gasten die ik mee op reis heb gehad afgelopen 4e kwartaal 2019!!!

Reisleider score

Feestdagen in Spaanse stijl (excursie..22 december 2019  = 9,2

Rondreis Historisch Spanje 8 september 2019                   = 9,4

Rondreis Parels van Portugal 15 oktober 2019                   = 9,5

-       Goed verzorgde reis en kwaliteit en prijs prima en een super gids,

-       Het klopt altijd en als er iets is, dan wordt het opgelost, prima reisleiding

-       Als er problemen zijn met de terug vlucht bij een overboeking zoals ik heb mee gemaakt doet ze er alles aan dat je toch nog  terug kan met de zelfde vlucht

-       goede begeleiding, programma goed voorbereid, mogelijkheid tot zelf invullen

-       Zon, mooie weer, goede reisleidster, Andalusië, goed hotel, lekker eten, verrukkelijk lekker eten met eerste kerstdag en oudejaarsavond. Fijne kamers, schoon, goede bus, fijne excursie - alles om ongelooflijk mooie vakantie te hebben.

-       De reisleidster was super goed voor bereid en over elke plaats die we bezochten had ze goede toelichting niet te lang van stof maar precies goed. Ze zorgde ook supergoed voor de groep als er iets was kon je bij haar terecht.

-       Een vriendelijke en ervaren vakvrouw met passie en die de Spaanse taal volkomen beheerst

-       enthousiast, oog voor (verschillen tussen) deelnemers, regelt zaken prima

-       Tonny Egberts verstaat haar vak. Betrokken op de juiste wijze en daar waar nodig paraat. En wat een kennis.

-       Tonny is een topper. Vertelde veel, gaf goede tips en stond altijd klaar voor de groep.

-       Ze weet veel van de plaatsen die bezocht werden en vertelde op een manier die ieders aandacht wist vast te houden. Hield rekening met iedereen.

-       Fantastische , zeer interessante, mooie reis gehad onder een uitstekende begeleiding van Tonny Egberts ( ervaren, kordaat, adequaat, vertelde veel over de geschiedenis en overige verhaaltjes, zeer gemotiveerd en vrolijk) in een comfortabele bus met perfecte chauffeur. Een vol programma, met nog een paar extra's !

1. Cor:
    Gewoon un 10.. Niks mis mee toch
  2. Annemie:
    13 februari 2020
    Mooie score en reacties. Ben trots op je.
  3. Jose:
    13 februari 2020
    Fijn voor je dat je eindelijk IJsland mag begeleiden dat zal je net zo goed en ervarend doen als altijd je ben een toppertje 1 ste klas.
  4. Marianne:
    14 februari 2020