Hotel Meliá Sevilla

3 juni 2011 - Sevilla, Spanje

Hotel Meliá in Sevilla ligt in het centrum. 4 sterren en met uitzicht op de Plaza de España = het Spanjepaviljoen tijdens de Ibero-Amerikaanse tentoonstelling van 1929. We hebben hier geen ontbijtbuffetavondeten want restaurantjes zijn hier in overvloed. Maar over het ontbijt valt niet te klagen: het is té uitgebreid: alle soorten kaas en gerookte zalm – alle soorten yoghurtjes en kwark – alle soorten brood en zoete broodjes – vele sapjes – een heel buffet met fruit – vele schalen met vleeswaren – warme gerechten zoals churros – spek – roerei – gebakken ei etc. etc. Als je de gewone koffie niet wilt kun je je eigen espresso maken – een dieetafdeling – alle soorten cornflakes etc. etc. Iedereen was gewaarschuwd: neem de tijd voor het ontbijt en ga eerst helemaal rond om te kijken wat er te eten is en beslis dan pas wat je allemaal wilt eten.

De lounge is heel groot en modern ingericht en op de 1e verdieping is een deel een plat dak en daarlounge hotel Meliá bevindt zich het zwembad. Heerlijk als je ’s middags een paar uur vrij bent en de temperatuur stijgt tot ver beven de 30 graden. Gisteren bij aankomst in de stad wees de thermometer 39 graden!!

Er zit hier echter een hele groot gezelschap Nederlanders van een of andere organisatie die 30 jaar bestaat en die hebben vanmiddag bezit genomen van het zwembad en de ligbedden. Voor mij een reden om het lekker rustig aan te doen op de kamer met mijn werkplekwat werk op de computer – haren wassen – wat lekkers halen in de supermarkt om vanavond te eten (heb een flinke lunch gehad om 2 uur) – t.v. kijken en mijn rust nemen.

Morgenochtend nog een keer zo’n ontbijt en dan gaan we het 1 nachtje wat normaler doen in El Puerto de Santa María. (niet verkeerd want met zulke buffetten eet je al snel veel te veel.

Gelukkig ben ik een groot deel van de dag in beweging anders zou ik nog aankomen ook.

1. Francoise:
    4 juni 2011
    Een genot om je enthousiaste reisverslag te lezen. Het is dat ik niet meer alleen ben ( gelukkig ), anders ging ik beslist nog eens met je mee. Heb daar de beste herinneringen aan.
    Veel plezier verder.