Highlights Spanje en Portugal (Kras – 12 dagen) Dag 1

20 mei 2017 - Madrid, Spanje

Dag 1: Madrid

Ik ben een week thuis geweest om de accu weer op te laden en vandaag vertrek ik weer met een groep van 25 personen naar Madrid. We vliegen vroeg, om 7 uur, en mijn wederhelft is niet thuis om mij weg te brengen. Dus heeft Kras een schipholtaxi voor mij geregeld. Die zou me om kwart over 2 komen ophalen maar tot mijn verbazing stond de chauffeur al om half 2 voor de deur!!!!!! In allerijl aankleden en nog slaapdronken in de taxi gestapt. Vanuit Waalwijk mag ik namelijk mee naar Rotterdam – Schiedam en een dorp wat bij Aalsmeer hoort (ben de naam vergeten en ik had er nog nooit van gehoord) en om 4,15 uur kwam ik op Schiphol. Daar was het al een drukte van belang en de rij stond buiten al. Er was namelijk maar 1 deur open (strenge beveiliging). De incheckbalies voor de vroege vluchten waren al open maar die van de KLM openen in het weekend pas om 5 uur. Iedereen was gelukkig op tijd in het vliegtuig en zonder vertraging komen we aan in Madrid (ik heb gelukkig even geslapen)

een van de 4 wolkenkrabbers. AzcaBij de bagageband kan ik iedereen (op 1 na die al in de hal staat) verzamelen en ook de chauffeur voor vandaag staat in de hal. Koffers inladen en op weg naar het centrum via een aantal fotostops: de 4 wolkenkrabbers aan de Paseo de Castellana – het stadion Bernabeu van real Madrid – de Plaza de Toros (Las Ventas) voor de hoognodige koffiebreak en we stappen uiteindelijk uit bij het koninklijk paleis. Een paar stops bewaren we voor overmorgen want dan zijn we nog een dag in Madrid.

We gaan even wandelen door het oude centrum en het alleroudste kerkje van de kerkje uit 1233: San Nicolas.binnenstad (1233) is open: kerk van San Nicolás. Even naar binnen dus. Plaza de laVilla – het elleboogstraatje – de overdekte markt San Miguel (met vele dure en hippe barretjes en winkeltjes – Plaza Mayor.

Dit wordt ons ontmoetingspunt voor  na de lunch en een paar mensen willen nog even mee naar de Puerta del sol  met kilometertegel 0.

mercado san Miguel, ham van 100 gram voor €19,50!!Lunchtijd en daarna lopen we gezamenlijk terug naar de bus met nog een bezoek aan de kathedraal. En dan is het genoeg voor vandaag. Het is een lange dag geweest en we snakken naar wat rust. We zitten een stukje buiten Madrid (op km. 26) en kunnen voor het avondeten nog even relaxen. We blijven hier 3 nachten dus dat is wel aangenaam en niet elke dag gesleep met koffers

Morgen naar Toledo op en neer