Highlands and Islands september 2012 dag 12 en 13

11 september 2012 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Highlands and islands

Dinsdag 11 en woensdag 12 september

Edinburgh en naar huis

Vandaag vroeg uit de veren want er is niet veel tijd op deze reis voor de stad Edinburgh. Dit wordt voor mij de 3e keer dit seizoen dat ik er ben maar we moeten vandaag ook nog mensen naar het vliegveld brengen en om half 4 worden we verwacht bij de ferry in Newcastle. Bovendien is nog tedds de halve stad opgebroken voor de aanleg van de tramlijn. Dus: meteen naar de straat langs de Royal Mile, parkeren en dan wandelen met de liefhebbers over de beroemde straat tussen het kasteel op de heuvel en het paleis Holyrood aan de andere kant. We lopen ook een aantal steegjes in aan de Mile want daar bevinden zich de mooiste binnenpleintjes met o.a. het schrijversmuseum.

De meesten houden het halverwege voor gezien en willen winkelen - koffie drinken - museum bezoeken etc. Om half 12 moeten we namelijk al vertrekken om onderweg in Jedburgh nog even te kunnen lunchen - een foto te maken bij de Schots-Engelse grens (precies dan is er een stortbui) en om precies 3 uur zijn we bij het vliegveld in Newcastle: 16 mensengaan met het vliegtuig naar huis. Die slapen vannacht al weer in hun eigen bed.

Wij bereiken de ferry om half 4 en na inchecken en de controle van 3 koffers door de douane mogen we meteen aan boord. De kapitein heeft haast. De boot is nog niet half vol en hij wil op tijd weg om brandstof te sparen. 15 min. voor het eigenlijke vertrek varen we al.

Na een zeer rustige nacht komen we aan in IJmuiden. Ontschepen duurt even en dan via de gebruikelijke tussenstops (Amsterdam - Utrecht - Rotterdam) naar de garage in Rijsoord. Het zit er al weer op! We hebben deze keer prachtig weer gehad met veel zon en bijna geen regen.

Volgen nog 2 reizen naar Spanje en dan zit het seizoen voor mij er al weer op. Sterker nog: terwijl ik dit laatste blog schijf van de reis zit ik al weer in Spanje, in Aranjuez om precies te zijn. Blog hierover volgt binnenkort

1. Daniëlle:
    17 september 2012
    Wat ontzettend leuk om het hele verhaal van onze reis naar Schotland hier terug te lezen en nog even na te genieten.
    Hartelijke groet voor jou, Tonny, en alle reisgenoten van de "Highlands and Islands" reis.