Stijlvol, Spanje sept. 2012 Dag 1

16 september 2012 - Aranjuez, Spanje

Stijlvol Spanje

dag 1 16 sept. 2012: Rotterdam - Madrid - Aranjuz

Deze reis had ik dit jaar nog niet gedaan. Afwisseling genoeg voor mij dus. Met een groepje van 20 (lekker werkbaar) vertokken vanuit Rotterdam voor een vlucht van 2,5 uur. Het was druk in de lucht dus er moest even gecirkeld worden. De bagage liet nog een tijdje op zich wachten maar eindelijk konden we met de hele groep naar de bus.

Zaterdag had ik nog een reportage gezien op het nieuws van een grote manifestatie in Madrid en zou dat vandaag zijn geweest dan hadden we niets in het cenrum kunnen doen met de bus

Het was nog vroeg dus we konden nog wat gaan ondernemen in de stad. Een aantal fotostops natuurlijk op weg naar het centrum (stadion van Real Madird o.a.) en het was zondag met gelukkig weinig verkeer. Tijd nog om even een korte wandeling door het centrum te maken met een drinkpauze om alvast een beetje wegwijs te raken voor de rit naar ons hotel in Aranjuez: de tuinenstad aan de rivier de Taag. Beroemd om zijn paleis en vele mooie tuinen maar ook om de asperges en de aardbeien.

We hebben een hotel midden in het stadje aan de rand van een van de parken. Terrasje pikken op de straat - eten - een kopje koffie na op weer een terras en dan naar de kamer. Het is heel warm en het koelt bijna niet af. Gelukkig is er wat airco op de kamer .

Morgen nog een hele dag in Madrid met over de 30 graden zoals voorspeld is. Vandaag voelden we ook een warme deken om ons heen toen we uit het vliegtuig kwamen. Nazomer dus voor ons

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade