Ik ga weer onderweg: triatlon!!!

19 mei 2013 - Waalwijk, Nederland

19 mei 2013: voorbereiding triatlon!!!

Ik ben 2 weken thuis geweest na mijn eerste reis en dat is redelijk lang. Tijd om voor de laatste keer oma-dag te hebben in Breda bij de kleinkinderen Luca en Nino. Nino gaat na de grote vakantie zijn broer achterna naar het Stedelijk Gymnasium, dus de lagere schooltijd zit erop. Ook hebben Dirk en ik deze week de huiskamer helemaal gewit en schoongemaakt dus die kan er ook weer een tijdje tegen.

In de tussentijd moest ik spullen bij elkaar zoeken voor 3 verschillende reizen in Spanje. Ik kom tussendoor namelijk niet naar huis. Een heuse triatlon dus die in totaal gaat duren van 20 mei tot 15 juni. En dan moet je ook bedenken wat voor kleren er allemaal mee gaan want ik kom zowel in het uiterste noorden van Spanje als in het warme zuiden.

1: Morgen, Pinkstermaandag, vertrek ik vanaf de luchthaven Rotterdam met 30 gasten naar Madrid om de 10 daagse reis Ontdek Stijlvol Spanje te gaan doen. Dit jaar is de route weer een beetje anders, we gaan verder naar het noorden dan vorig jaar en ik mag de eerste van het seizoen gaan doen waar ik me op verheug want een aantal steden zitten niet zo vaak in het programma.

Pradomuseum MadridDe steden die we gaan bezoeken zijn o.a. Madrid – Burgos – Santander – Santillana del Mar – Oviedo – León – Zamora – Salamanca – Avila – Toledo – Madrid. Een prachtig rondje langs vele interessante steden.

2: Als na 10 dagen de gasten ’s avonds op het vliegtuig stappen naar Rotterdam om, hopelijk, na te genieten van deze reis, vertrek ik van dezelfde luchthaven Barajas naar Barcelona. De volgende ochtend (30 mei) komt daar namelijk weer een groep van ongeveer 30 gasten aan die ik in 5 dagen alle mooie plekjes van uitzicht op BarcelonaBarcelona mag laten zien van de reis Ontdek Barcelona. Ik kan dan ook voor mezelf gericht foto’s gaan maken (doe ik meestal toch al voor mijn blog) van de bezienswaardigheden want in november mag ik bij de Volksuniversiteit in Kaatsheuvel een lezing verzorgen over de Catalaanse hoofdstad.

3: en als deze mensen op maandagmiddag 3 juni weer huiswaarts keren mag ik nog een rondje door Spanje gaan doen. Deze dag komt namelijk de bus vanuit Nederland aan in Barcelona die aan de 15 daagse reis Klassiek Spanje is begonnen op zaterdag 1 juni. Ik mag de groep (ongeveer 20 mensen) verder in Spanje begeleiden en we zullen ook bij deze rondreis vele interessante steden bezoeken zoals: Barcelona – Peñiscola – Sagunto – Alicante – Elche – Granada – zicht op ToledoSevilla – Córdoba – Toledo – Madrid – Burgos – San Sebastián. Daarna gaat het via Bordeaux – Poitiers en Orleans weer richting Nederland en dan kom ik op 15 juni thuis om vervolgens op 17 juni weer te vertrekken naar Madrid maar dat is een heel ander verhaal en daar kom ik later uitgebreid op terug!!

Ik hou jullie op de hoogte. Wellicht zal er af en toe een blog zijn die 2 dagen beslaat anders wordt het allemaal een beetje teveel van he goede denk ik. ’s Avonds moet er ook e.e.a. voorbereid worden voor de komende dag.