Ardennen 2014 6

14 juli 2014 - Bouillon, België

14 juli: Botassart – Tombe de geant – Corbion – Florenville

We keren terug naar de streek rond Bouillon. Elke avond lezen we de boekjes en besluiten e.e.a. te bezoeken. Ten noorden van Bouilon liggen Ucimont en Botassart. Bij dit laatste gehucht is een prachtig zicht op een soort eilandje in een lus van de Semois. Het landschap met sparren en zo is in ere hersteld en het lijkt de tombe van de reus, Botassartvanaf de hoogte echt op het gezicht van een enorme reus: Le tombe de geant.

Hier gaan we weer een route lopen maar doordat we even iets van de weg af aan het bekijken zijn pakken we het verkeerde paadje (naar later blijkt maar goed ook, want het scheelt ons een hele sterke daling en klim) Het eerste deel gaat door een bos over een breed pad dat leidt naar de Grote prairie (de grote weide) langs de rivier waar diverse scouting clubs hun kamp hebben (er zijn heel veel scouts kampen in de buut)

We lopen een heel stuk langs de rivier met soms zicht op het water en soms niet. dan weer een smal bospadHet heeft veel geregend de dag ervoor en alles is heel nat, zeker de stukken waar we door hoog gras moeten lopen

Uiteindelijk komen we, na een steile klim, uit bij een molen waar 2 dames zitten te mopperen dat alles hier zo slecht staat aangegeven en dat klopt. Dat hebben wij ook al ondervonden. We hebben ook een wandelkaart van de omgeving van Florenville en de trajecten zijn daar veel beter te volgen onderweg.

We zien gelukkig onderweg nog het  vieuwpoint Rocher des Gattes : hier zou de reus van de rotsen zijn afgesprongen.

kerkje BotassartNa een wandeling van zo’n 8 km zijn we weer terug in Botassart. Kopje koffie en dan beslissen wat we met de rest van de dag gaan doen. Eerst maar terug naar Bouillon en een boterham eten. Dan lees ik in een boekje over het stadje Corbion: het enige dorpje van het hertogdom Bouillon dat ligt op de linkeroever van de Semois.

We besluiten er naar toe te rijden  om door het bos een paar uitkijkpunten te kies maar uit wat je wilt bekijkenbereiken. Hier zien we een aantal plaatsen waar we enkele dagen ervoor hebben gelopen rond Bouillon: de abdij van de Augustinnen – Pic du Diable – etc. om te eindigen bij een picknickplaats met hut en bbq.

Dat waren weer eens 4 km en dat is wel genoeg voor vandaag. We gaan naar Florenville terug en daar op een terras met zeer snel internet kunnen we het aangename met het nuttige verenigen. We drinken een biertje – bekijken de mail  - ik zet een paar van te voren gemaakte blogs op het reisblog met de foto’s en dan via de supermarkt (wat eten we vandaag) naar de tent. Het weer wordt steeds beter en we kunnen zelfs lekker buiten eten

Morgen weer een wandeling maar dan rond Herbeumont, ten noorden van Florenville