Algeciras en Gibraltar

6 juni 2011 - Algeciras, Spanje

Hotel Reina Cristina in Algeciras: 4 sterren!

Gisteren 2 mooie bergritten gehad met prachtig weer. Jammer dat er 2 dames bij waren die als versteend in hun stoel zaten (aan het gangpad) omdat ze bang zijn in de bergen. Tijdens de 1e rit was de weg ook tamelijk smal en met veel bochten maar de 2e rit was op een veel bredere 2baans weg.

hotel Reina Cristina AlgecirasHet Hotel Reina Cristina is een juweeltje: het is het oudste hotel aan de Costa del Sol en is van het jaar 1901. Vele beroemdheden hebben hier geslapen (Roosevelt – Ch. De Gaulle – Kon. Fabiola etc. etc.) en vele congressen zijn hier gehouden. Ook was hier een internationale bijeenkomst begin 20e eeuw om Marokko te verdelen in een aantal protectoraten. Jonge verslaggever toen was Winston Churchill.

Tijdens W.O. II zaten hier Duitse en Italiaanse spionnen in het hotel (Franco deed niet mee met deterras buiten oorlog maar was wel vriendjes met Hitler en Mussolini) De badkamers waar wij nu douchen waren toen de doka’s om de foto’s te ontwikkelen.

Het is deze week niet druk in het hotel, gisteren waren we de enige groep dus we hebben genoten van een heerlijk 3 gangen keuzemenu.

Vanavond is er nog een groep van De Jong Intra (maar 1 nachtje) dus gaan we genieten van een overvloedig buffet. Heel wat anders dan de grote reclameborden die overal in Gibraltar staan om fish and chips te eten. Alle Engelsen die aan de kust vakantie houden gaan natuurlijk een dagje naar hun kolonie en dan kunnen ze eindelijk eens iets eten wat ze van thuis kennen en hoeven ze niet aan de gazpacho – aardappelomelet – paella – tapas die ze de hele dag an de kust aangeprezen zien.

het zwembadEngelse toeristen haal je ook overal uit. Het regende en onweerde vanmorgen maar zij gaan op pad in mini korte broek (de dames) – bermuda (de heren) – heel klein hemdje en teenslippers en vooral de mannen helemaal vol met plakplaatjes! (sorry: tatoeages).

Vanavond tijdens het eten dus even bijpraten met collega Maurits, die ik dit jaar nog niet gezien heb, alleen gesproken via de telefoon

Morgen Costa del Sol