Málaga - Nerja

8 juni 2011 - Málaga, Spanje

Om 9 u dinsdagmorgen rijden beide bussen van de Jong Intra bij het hotel weg. Maurits gaat met de groep via Gibraltar naar het vliegveld en wij blijven de hele dag de Costa del Sol volgen. Koffiepauze in tapas in MálagaMarbella en dan naar Málaga. Een aantal mensen willen het Picassomuseum bezoeken. Zij zijn net op tijd binnen want er komt een stortbui over ons heen van 10 min. Iedereen schuilt onder de luifels van de winkels. Ik besluit maar binnen te gaan zitten in een barretjes. Keuze uit een groot aantal tapas voor slechts 1 € per stuk. Dus deze keer een goedkope lunch: 4 tapas en een frisdrank: 6 €.

We hebben tijd over dus voor we naar het hotel in Nerja gaan (net buiten de stad, bij de druipsteengrot) gaan we even een terrasje pikken op het Balkon van Europa: Nerja. een vooruitstekend deel dat uitkijkt op de zee. Donkere wolken dreigen boven de bergen en we zijn danhet balkon van Europa ook net op tijd in de bus voor de volgende stortbui begint. Het valt voor ons nog mee, maar er zijn weer verschillende delen van Spanje overstroomd en er is ergens 40 cm hagel gevallen.

Geen weer om even te zwemmen maar wel om te eten en daarna een botrreltje op het terras voor het slapengaan. Dag 7 van de reis is weer om voor we er erg in hebben