15 daagse Klassiek Spanje: dag 13

13 juni 2013 - Bordeaux, Frankrijk

13 juni 2013: Burgos – San Sebastiän – Bordeaux

We gaan vandaag via de nationale route naar het noorden en niet via de snelweg. Er is zo veel meer te zien als je binnendoor rijdt. Na Vitoria (Baskenland) willen we een koffiestop en proberen we een dorpje binnen te rijden. Dat lukt maar er is geen bar te bekennen in het dorp van 3 straten en een kerk. Dus weer terug naar de doorgaande weg en pauze houden in het eerste wegrestaurant dat we tegenkomen. De koffie is ook hier vers gezet en smaakt goed.

Plaza de la ConstitucónHet regent vandaag als we richting San Sebastian komen en  de paraplu moet nog open als we uitstappen in het centrum. We gaan eerst door wat smalle straatjes naar de Plaza de constitución met het gemeentehuis. Op de balkonnetjes zie je nog de nummers van de vroegere tribunes (voor o.a. de stierengevechten)

In alle cafés  die we tegenkomen liggen de pinchos klaar om gegeten te worden. mijn lunch: 3 pinchosKunststukjes op sneetjes stokbrood en in prijs variërend tussen de 1,30 € en 3 €. Ik neem er 3 (zie foto) met een cola light en dan heb ik genoeg gegeten. Daarna is het droog en kunnen we wandelen door de stad: overdekte markt – straatjes in de binnenstad (die zo vaak is verbrand met alle houten huizen) – de baai van la Concha met het strand etc. Het weer klaart op en het is lekker wandelen.

Daarna passeren we de Frans-Spaanse grens en zien de plaatsnamen langskomen van Biarritz - Bayonne etc van de Franse kust.

Daarna volgt het traject van Les Landes: veel bossen met dennenbomen en we zien vele boomstammen klaar liggen voor vervoer. De gekapte bomen moeten allemaal weer worden vervangen door nieuwe bomen en aan vele bomen hangen bakjes om de hars op te vangen.

Als je veel kilometers rijdt zie je ook hier en daar ongelukken gebeuren. We zien o.a.  een geschaarde vrachtwagen aan de overkant met kilometerslange files erachter. Overnachten doen we in de buurt van Bordeaux en het eten 's avonds smaakt heerlijk.

Genoeg kilometers voor vandaag. Morgen verder door Frankrijk tot aan Orleans

1. Maria olislagers.:
    24 juni 2013
    Tonny.
    We willen je nog bedanken voor de mooie reis, Klassiek Spanje als reisleidster, het was geweldig wat je ons liet zien en er over vertelde!!!
    Niets was je teveel, altijd stond klaar met raad en daad.
    we gaan weer zo mee als je een reis begeleid.
    Tonny bedankt en tot ziens. gr. Jo en Maria.