12 daagse Excursiereis Feestdagen in Spaanse stijl (Kras natuurlijk) 22 dec. - 2 jan. (4)

25 december 2019 - La Cala de Mijas, Spanje

Dag 4: 25 december 2019   Vrije dag in La Cala de Mijas

Het is vandaag 1e Kerstdag en we hebben een vrije dag. We kunnen dus uitslapen en op ons gemak ontbijten. Musea en de meeste winkels zijn dicht maar het belooft een mooie dag te worden met veel zon. Ook ik heb vandaag geen programma dus ik besluit na het ontbijt een stukje te gaan lopen langs het strand richting Marbella. Het eerste stuk langs de waterkant maar bij een stukje rots moet ik terug omdat ze de muur van het wandelpad aan het herstellen zijn.

Wakker worden op 1e KerstdagEr staan een paar verdwaalde stoelen op het strandEerste wandeling

Er loopt 6 km pad tot aan het einde van de gemeentegrens en daar houdt ook het vlonderpad op. Ik ga niet zover want ik ben een beetje op onderzoek uit. Voor de middag zijn de meeste barretjes dicht maar bij de benzinepomp (waar de bushalte is voor de bus naar Fuengirola) is het druk in de grote bar / cafetaria en ik kan gelijk een foto maken van de gewijzigde vertrektijden van de bus met de feestdagen. En ik heb een dame in mijn gezelschap die een afstapje heeft gemist en haar enkel zwaar heeft gekneusd. Vlakbij het hotel vind ik een dienstdoende apotheek en kan haar waarschuwen dat ze tot 3 uur terecht kan voor zwachtel en pijnstillende crème. Door een abuis in de papieren krijgen we vandaag een extra lunch en die smaakt heerlijk en is een welkome pauze in de vrije dag

We hebben vandaag ook de lunch inclusiefEn moeilijk kiezen

De zon schijnt aan een stralende hemel en in de namiddag (ik ga maar weer eens een ommetje maken) is het aan het strand zelfs druk met gezinnen met kinderen die van de zon genieten. Ook zie ik diverse mensen van de groep genieten van de zon in de tuin van het zwembad. ik loop even de andere kant op richting het dorp en nu zijn er diverse gelegenheden open om te eten en te drinken en is het zelfs gezellig druk in het stadje

En 's middags maar weer wandelen om calorieën te verbrandenEven genieten van het zonnetje

Gisteravond was het kerstdiner voor het personeel belangrijker zodat wij wat vroeger gingen eten. Vandaag zijn wij aan de beurt voor een heerlijk diner met allerlei kleine hapjes – lekkere wijn inclusief en vooral ook lekkere toetjes.

En 's avonds KerstdinerGarnalen - zalm etc.En heel veel kleine hapjes

Morgen 2e Kerstdag maar dat is geen feestdag in Spanje. Wij gaan morgen naar Córdoba. Een lange rit (koffiestop onderweg) maar wel de moeite waard voor het bezoek aan de voormalige Joodse wijk en natuurlijk de Mezquita met de kathedraal binnenin