12 daagse excursiereis Feestdagen in Spaanse stijl 22 dec. - 2 jan. (Kras) (1)

22 december 2019 - La Cala de Mijas, Spanje

Dag 1: 22 december 2019  Vlucht Amsterdam – Málaga met transfer naar het hotel

Na een aantal keren de Kerst en Oud en Nieuw te hebben doorgebracht in Madrid en ook een keer in Portugal mocht ik dit jaar mijn voorkeur uitspreken waar ik wilde werken tijdens de feestdagen. Aangezien ik al  meer dan 140 dagen van huis ben geweest voor mijn werk besloot ik te kiezen voor de groepsreis Costa del Sol. Het is een excursiereis en dat betekent dat we vanuit 1 hotel de excursies maken. En mijn man heeft besloten dat hij me een paar dagen komt opzoeken na de Kerst. Zijn we samen met Oudjaar als we de gebruikelijke 12 witte druiven moeten opeten om middernacht om veel geluk te hebben in het komende jaar.

De reis begint op 22 dec. en eindigt op 2 januari en de heenvlucht is vroeg en de terugvlucht laat dus we gaan 12 volle dagen genieten van het hotel – het weer – de excursies – het eten en van elkaar.

ik mag weer op reister hoogte van Ronda zijn marmergroeveswe vliegen boven Fuengirola

Het is vandaag erg vroeg dag want de vlucht vertrekt om 06.50 u. dat betekent minimaal 2 u van tevoren aanwezig zijn op Schiphol en vanuit Brabant is het dik een uur rijden. Op de luchthaven kun je merken dat de vakanties zijn begonnen. Al voor 5 uur staan er rijen om in te checken bij de balies van Transavia maar vele handen maken licht werk aan de balie krijg je de label om de koffer en aan de overkant zijn een paar balies open om de koffers op de band te zetten. Alles verloopt vlotjes en ook de vlucht vertrekt min of meer op tijd. We hebben een tijdje turbulentie boven Frankrijk maar praktisch op de aangegeven tijd landen we op de luchthaven van Malaga. Bij de bagageband verzamel ik de mensen van de groep en een paar mensen die me voorbij zijn gelopen zie ik buiten.. Daar gaan we allemaal naar beneden naar de perrons waar de transfer bussen staan te wachten. Ik heb 40 gasten maar als iedereen in de bus zit tel ik er 42!!! Ik noem dus alle namen even op en er blijkt een Engels echtpaar in de bus te zitten die in de bus naast ons thuis hoort. Beter 2 mensen die moeten uitstappen dan 2 mensen die ik niet kan vinden!!! De groep heeft in ieder geval gezien dat ik steeds tel hoeveel er in de bus zitten.

eerst bij aankomst koffie drinken in het zonnetjewe verblijven in Gran Hotel Vik, Cala de Mijasde kameren alle kamers hebben een balkon met zicht op zee

Het is een half uurtje rijden en dan staan we voor het hotel. Hotel Vik bevindt zich in La Cala de Mijas en ligt pal aan het strand. We krijgen pas rond 2 uur de sleutel dus de koffers worden even opgeborgen en we gaan bij het zwembad koffie drinken. Daarna komen we even amen in de bar op de 1e etage en dan kan ik met de mensen het programma doorspreken. Voor een paar onderdelen moet ik namelijk weten hoeveel mensen er mee gaan omdat ik voor Granada en Córdoba gidsen moet regelen en voor Gibraltar moet ik weten hoeveel er willen doornemen aan de rocktour. Daar moet namelijk een busje voor geregeld worden. Rond 2 uur heeft bijna iedereen de sleutel en kunnen we gaan uitpakken en even rusten. Het was namelijk heel vroeg dag vanochtend.

en half pension buffet. Ontbijt en dinerzeer gevarieerd eten

Het dinerbuffet is elke avond tussen half 7 en 9 en vandaag genieten we een beetje vroeg van alle heerlijkheden op het buffet. Er staat zelfs ook nog een kok extra vlees en vis te bakken en frietjes. Voor elk wat wils en het is allemaal even heerlijk. De meesten gaan op tijd hun kamer op zoeken. Morgen brengen we een bezoek aan Mijas, pueblo

1. Corrie:
    25 december 2019
    Fijne reis Tonny.
  2. Ton tempelmann:
    26 december 2019
    Knap Tonny 40 reizigers .Fijne dagen.h.gr.