Het Moorse erfgoed 2013

24 april 2013 - Málaga, Spanje

Ik ben weer onderweg!

Het Moorse erfgoed: 10 dagen Andalcía met De Jong Intra Vakanties

24 april 2013: Amsterdam - Malaga

Mijn reisseizoen is weer begonnen! De laatste les Spaans gegeven op maandagavond de 22e april – op dinsdag de koffer gepakt (schoonzoon was met griep thuis dus ik hoefde niet op te passen in Breda)  en op tijd naar bed.

Om kwart over 3 gaat de wekker woensdagochtend. Ik moet om 5 uur uiterlijk op vroeg op vroege vlucht met nog de hele dag voor onsSchiphol zijn voor de vlucht van 5 voor 7 ’s morgens. Voordeel is dan ook dat we nog de hele dag in Malaga voor ons hebben.

Ik heb maar een klein groepje bij. Na de bekendmaking van de troonswisseling is er maar weinig geboekt voor een reis die op 30 april onderweg is, en dat terwijl het meivakantie is in Nederland. Over de hele linie hebben de reisorganisaties er last van hoor ik onderweg.

We hebben een rustige vlucht (ik heb mijn slaap ingehaald) en als we de koffers hebben gaan we naar de platforms waar de bussen staan te wachten. We hebben transfer naar ons hotel in de stad Málaga maar we kunnen eerst even naar het hoogste punt van de stad: Het uitkijkpunt bij Gibralfaro (berg van de vuurtoren). Hetuitzicht op Málaga vanaf mirador Gibralfaro was in de Moorse rijd de militaire uitkijktoren maar waarschijnlijk is die gebouwd op resten van een Fenicische vesting.

Dan naar het hotel, koffers uitladen en in een aparte ruimte zetten en op weg naar het centrum van Málaga voor een wandeling. We kunnen natuurlijk pas vanaf 3 uur op onze kamers dus gaan we de tijd goed benutten. Het is een korte wandeling vanaf ons Hotel Las Vegas naar het centrum. We zien delen van het Alcazaba (gerestaureerde Moslimvesting) met het Romeins amfitheater. De rode loper ligt uit in delen van de stad want het filmfestival is bezig. Natuurlijk nemen we een kijkje in het beroemdste café van de stad (el pimpi) – Plaza de Merced met het geboortehuis van Picasso – de kathedraal – de overdekte markt en het mooie park in het centrum.

en na gedane arbeid een "tinto de verano" (aangelengde wijn)We lopen terug via de Plaza de Toros (voor de stierengevechten), checken in en kunnen even een korte siësta houden. Het hotel heeft geen restaurant maar ons (heerlijke) diner is geregeld in een restaurant vlakbij (casa Juan). Daarna heeft niemand puf meer om iets te ondernemen dus is het tijd om het bed op te zoeken. Het was een lange maar goed ingevulde dag!!

De kop is er af.