Update reis naar Spanje - middagje Antwerpen en Frank wordt 60!

23 februari 2013 - Den Bosch, Nederland

Update Stijlvol Spanjereis 17 juni 2013

Mijn inspanningen hebben vruchten afgeworpen! De reis naar Madrid en andere steden, geleid door mij, gaat door. Er hebben zich 20 mensen gemeld die met mij op reis willen en er hadden al een paar mensen geboekt rechtstreeks bij De Jong Intra vakanties. Ik ga proberen steeds op dit blog te melden welke reis ik wanneer mag gaan doen voor het geval iemand geïnteresseerd is en dan mee zou willen. Misschien ga ik nog een andere reis promoten in het najaar. Ik hou jullie op de hoogte

Middagje Antwerpen met Gonnie 11 febr. 2013

Heb je carnavalsmaandag wat te doen, vraagt Gonnie, mijn vriendin? Heb je zin wat te winkelen in Antwerpen. Haar afspraak op het werk gaat niet door, het is carnaval, en ik heb vrij vanaf half 1. Het is wel koud maar dat deert ons niet. De fyra rijdt niet (vanaf Breda) dus we nemen de auto naar net over de grens bij Breda en van daar Stadsfeestzaal Antwerpenuit gaan we met de trein naar het prachtige station van Antwerpen. Geen parkeerproblemen in de stad en er wordt wat sneeuw voorspeld dus we laten ons niet verrassen. We bewonderen het station - 3 verdiepingen treinen!!! - drinken koffie in de voormalige stadsfeestzaal van Antwerpen die is omgetoverd tot een mooi winkelcentrum. Winkelen in de binnenstad - een kijkje nemen in de chocolade"fabriek" - gevels bewonderen - proeven van allerlei sausjes en olie bij Oil and vinager - wandelen en chocola is on my mind!kijken - natuurlijke Belgische patatten eten en dan weer heeerlijk relaxed met de trein naar bijna de grens (de trein zit vol met forensen). Het is gelukkig gestopt met sneeuwen (stelde niet al te veel voor maar het is wel koud) - de file's zijn er niet meer en bovendien is het in het zuiden vakantie vanwege de carnaval. Dus we zijn weer snel in Brabant. Volgende keer wil ik de hele dag, met wat warmer weer en dan met tijd om het museum aan de Schelde te bezoeken. (gesloten op maandag). Voor herhaling vatbaar dus!!!

Frank is 60 jaar!!

oudste zus en jongste broerMijn jongere broer, Frank, is 2 dagen na mij jarig. Hij is 60 geworden en dat wilden wij niet ongemerkt voorbij laten gaan. Ik heb 2 broers en 2 zussen en we zijn eigenlijk nooit ergens met alleen wij 5. De (schoon)zussen hebben elk jaar een weekend samen en de broers/zwagers ook. Tijd om daar dus verandering in te brengen.

We besluiten samen te gaan eten in Den Bosch. Dat is centraal gelegen voor alle 5 (Arnhem - Geldrop - Waalwijk - Berkel Enschot - Tilburg) en de meesten komen dusoudste broer en jongste zus ook met openbaar vervoer. Oudste broer jan regelt het restaurant, op loopafstand van het station is bedongen en de keus valt op het Keershuijs in de Lepelstraat.

Dat blijkt een goede keus! Een heerlijk wijntje, allemaal een voorgerecht van Gambas al ajillo (lekker Spaans) en we hebben heel wat te kletsen. Het komt haast nooit voor dat we op een feestje allemaal aanwezig zijn en dat we dan ook iedereen spreken. Het hoofdgerecht is voor iedereen anders (eend - lamsvlees - varkenshaas in blauwe kaassaus) en koffie toe.

Frank is 60 jaar gewordenWe zijn het er over eens dat dit wel de eerste keer is maar zeker niet de laatste keer. We gaan het herhalen en dan bij voorkeur steeds op de zelfde plaats om er regelmaat in te krijgen. Ik heb genoten, wanneer gaan we weer!!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja van der Wegen:
    3 maart 2013
    Hallo Tonny als je een reis in de natuur doe met wandelen zou ik wel mee willen. En wat gezellig zo met je broers en zussen is een goed idee.