Madrid dag 2

9 september 2011 - Madrid, Spanje

Om 9 u vertrekken we weer richting Madrid. Het is akelig rustig op de snelweg richting de stad. Bij de rondweg rijden we de ring op en die gaat op een gegeven moment onder de tribune door van het stadion van Atletico Madrid. We houden een fotostop aan de overkant van de rivier de Manzanares Tempel van Debodvoor het uitzicht op het koninklijk paleis en de kathedraal. Daarna rijden we eerst nog even naar het Parque del Oeste waar een Egyptische tempel staat (gered bij de aanleg van de Assoeandam) en waar we een mooi uitzicht hebben op de kathedraal en Campo de Moro: een groot groen gebied net buiten het centrum met o.a dierentuin en attractiepark. Ook hier is het akelig stil.

we stappen weer uit vlakbij het koninklijk paleis (alleen daar mag je tegenwoordig uitstappen) en dan zien we tot onze grote schrik dat het paleis gesloten is vandaag: Madrid heeft een feestdag en veel is gesloten vandaag. Stond gisteren niet gemeld op het bord voor het paleis. Alternatief, een klooster voor mensen van koninklijke bloede vroeger, was dus ook gesloten

Gelukkig was de kathedraal open, we hebben ook nog even het oudste kerkje van Madrid gezien: San Nicolas (zou Sinterklaas dus echt in Madrid wonen in het paleis want dat is wel heel dicht bij elkaar) en daarna hebben de mensen even vrij voor koffie, wat winkelen en lunchen. Een aantal zijnsymbool van Madrid op eigen gelegenheid de stad in: die willen een bezoek brengen aan het stadion van Real Madrid: Bernabeu, waar we gisteren alleen een fotostop hebben gehouden.

Gelukkig is het Pradomuseum wel open (sinds 4 dagen moeten de 65+ers de helft van de entreeprijs betalen - voorheen was dat altijd gratis!!!) en ook het museum Thyssen. Hier heeft dus bijna iedereen de middag doorgebracht tot we om 6 u weer op weg gingen naar het hotel. Ook nu dus weer geen verkeer op de weg, Madrid heeft lang weekend (puente in het Spaans) dus binnen 20 minuten waren we van het Pradomuseum in het hotel.

Ook vandaag weer over de 30 graden maar goed te doen. Morgen gaan we verkassen: bezoek aan het Escorial - Puerto de Navacerrada - paleistuinen La Granja en eindbestemming het hotel in Segovia. Hopelijk daar ook internet, anders duurt het even voor het volgende bericht komt.