logeerweekend Luca en Nino

28 januari 2012 - Waalwijk, Nederland

Mam, zei Sandra (mijn dochter) een tijdje geleden: we hebben een weekendje Istanbul kado gekregen van het werk van Kirill (schoonzoon). Zouden de kinderen dan mogen logeren bij jullie? Ja hoor, natuurlijk. Gezellig, want dat was lang geleden. Luca op de middelbare school (2e klas), Nino in groep 7 en allebei op hockey dus de weekenden zijn vaak helemaal vol met sport en studie. Dus Sandra kon gaan boeken en hun voorkeur ging uit naar januari.

Het boeken is gelukt mam, maar we hebben maar een nachtje extra bijgeboekt want dat was wel erg aanlokkelijk en goedkoop. Ze komen dus al donderdag i.p.v. vrijdag! Maar op donderdagavond moet ik gewoon les geven en op vrijdag moeten de kids gewoon naar school. Gelukkig besloten de leraren van de middelbare scholen afgelopen donderdag te staken dus Luca was de hele dag vrij. Sandra vertrok om 12 u naar Schiphol en om 3 u konden we Luca thuis ophalen en Nino op school en de logeerpartij in Waalwijk kon beginnen.

Ook het menu was al vooraf samengesteld: donderdag hutspot met verse worst - vijdag verse groentesoep (van oma) en daarna zalm met fietjes - zaterdag opnieuw die lekkere soep en daarna pannenkoeken (van opa).

Ik zou donderdagavond in Breda gaan slapen vanwege de school van beiden maar Luca had het 1e uur vrij. Dus gewoon logeren in Waalwijk, op tijd op, Nino naar school gebracht en daarna Luca naar zijn school in het centrum en ikdubbele regenboog naar Oosterhout om Spaanse les te geven. Je moet wel vindingrijk zijn om alles vlotjes te laten lopen. Gelukkig was de gitaarles van allebei een weekje uitgesteld en ook de hockey van Luca want anders zouden we op en neer blijven rijden. Vrijdagmiddag dus weer naar Waalwijk, eerst in de stromende regen en later met een prachtige (dubbele) regenboog. Het zakje met goud hebben we niet kunnen vinden, het einde van de boog kwam maar niet in zicht.

Nino is niet helemaal in zijn hum. Hij hoest en kijkt verkouden maar zijn humeur en eetlust lijdt er niet Lego blijft perfect speelgoedecht onder en hij speelt en slaapt uitstekend. De legodoos die we eerst op de boot hadden liggen kwam weer te voorschijn, evenals de spellen die bij ons liggen (zoals Yari en Khet) en natuurlijk hebben ze allebei de DS bij zich.

Vandaag zijn we ook weer eens gaan zwemmen en wel in het zwembad van Dongen. Daar zijnpauze met nieuwe donald ducksdiverse zwembaden en bubbelbaden, een glijbaanbad en een heerlijk buitenbad met stroomversnelling. Hier hebben we heerlijk een paar uur doorgebracht, inclusief een paar eet- en leespauzes. Dan naar huis, een mooie film kijken, pannenkoeken eten (Luca besluit opa te helpen in de keuken) en daarna tv kijken en niet al te laat naar bed.

meehelpen met pannenkoeken bakkenMorgen, zondag, nog even wat bedenken en dan mag ik in Breda gaan logeren want Sandra komt pas  laat thuis en ik moet vroeg op want de lessen beginnen in Waalwijk al weer om half 9. En dan zit het logeerweekend er al weer op. Het was weer vanouds gezellig en voor herhaling vatbaar

1. Lamp:
    29 januari 2012
    Dag mıjn schatjes!!!!!!! We zıjn hıer nog even ın het hotel aan het ınternetten om de tıjd te doden tot we opgehaald worden om naar het vlıegveld te gaan. Zo te zıen hebben jullıe het leuk gehad. We hebben leuke dıngen (voor jullıe) gekocht. Nu maar hopen dat we alles mee door de douane krıjgen!!!!!! Tot morgenvroeg, dıkke kus van ons allebeı.
  2. Corrie:
    29 januari 2012
    Jullie zijn toch nog jong en kunnen bergen verzetten.
    Het lijkt of ze het goed gehad hebben.
    En vrijheid in Istanbul voor de andere twee.
    Groetjes