Grand tour Andalucía: Kras 15 dagen: dag 10

3 oktober 2017 - Málaga, Spanje

Dag 10: Malaga en naar de verlenging hotels

Vandaag is het de laatste dag dat we met de hele groep compleet zijn. Bij deze Grand tour zitten 5 dagen verlenging geplakt na de rondreis van 10 dagen en we gaan naar de kust. We hebben alle tijd want de rit  is niet lang en we kunnen pas na 3 uur op de kamers. We gaan dus, na een uitgebreid en heerlijk ontbijt, om half 10 de koffers inladen. Dat moet op 2 plaatsen in de kofferbak want we willen straks niet bij het 1e hotel alle koffers eruit halen om de goede te hebben.

muelle 1, MalagaWe gaan nog een bezoek brengen aan de stad Malaga want aangezien onze vlucht op de heenreis laat was hebben we nog geen gelegenheid gehad om de stad te bezoeken. De meeste zonaanbidders aan de kust bezoeken Malaga ook bijna niet (hooguit op een dag zonder strandweer) maar de stad is zeker de moeite waard. Al bewoond in de tijd van de Feniciërs en de Romeinen hebben er een amfitheater achtergelaten en daar vlakbij zie je zelfs onder een glasplaat resten van een fabriek waar de Romeinen vroeger hun vis zoutten. We maken eerst een klein rondje in het centrum om de Malaga, vernieuwde havendependance te zien van Centre Pompidou langs het water en we stoppen even voor een foto aan Muelle 1. Er is een prachtige boulevard aangelegd langs het water met vele horecagelegenheden en daarvandaan heb je mooi uitzicht op de stad. Dan rijden we terug naar de laan waar ook het gemeentehuis staat en de Spaanse bank en op die plaats mogen we in- en uitstappen voor en bezoek aan het centrum.

Bar el Pimpi, zeer beroemd in MalagaIk loop met de groep naar het centrum, vlakbij, en laat o.a. het Romeinse amfitheater zien – de bar el Pimpi waar vroeger beroemdheden samen kwamen om tertulias (gespreksmiddagen / avonden) te houden en. Binnen mooie ruimtes – vele foto’s van beroemdheden aan de muur en een mooie aankleding. Ik wijs het plein waar Picasso is geboren en dan gaat ieder zijn eigen weg. Dwalen door de straatjes van de binnenstad – evt. de kathedraal bekijken – Plaza de la Merced met het geboortehuis van Picasso en terrasjes pikken om mensen te kijken en te genieten van een hapje en een drankje

Ik drink een kopje koffie op het terras van El Pimpi en loop daarna even gezellig een van mijn favorieten: boquerones en vinagredoor de straatjes voor ik ga lunchen in Casa Lola. Hier neem ik vaak, als ik in de stad ben, een paar tapas en begin meestal met een van mijn favorieten: boquerones en vinagre (ansjovisjes).

Om 3 uur verzamelt iedereen zich weer bij de bus en dan brengen we de groep weg die heeft gekozen om de laatste 5 dagen door te brengen in hotel TRH in Mijas Pueblo. Een mooi hotel met mooi zwembad en heerlijk eten en het stadje is heel gezellig om je tijd door te brengen. Bovendien is de bushalte voor de bus naar de kust voor de deur.

met een heerlijk balkon voor de avondenIedereen krijgt een kamer met balkon (is niet standaard maar wel heerlijk) en het luieren kan beginnen. De laatste rit gaat naar Hotel Vik in Cala de Mijas. Daar zal ik ook blijven tot zondag. Ik ben geen strandmens om te zonnen maar vind het wel heerlijk om te wandelen en daar heb ik genoeg tijd voor. Iedereen heeft hier een kamer met balkon en zeezicht omdat het hotel dwars op het strand is gebouwd.

Laatste blog laat ik wat foto’s zien van de omgeving en de hotels. De mensen hebben 5 dagen vrij om te doen wat ze leuk vinden