Grand tour Andalucía: Kras 15 dagen: 5 nachten verlenging

8 oktober 2017 - La Cala de Mijas, Spanje

Dag 10 - 15: Hotel Vik Cala de Mijas – Hotel TRH Mijas

de stranden zijn leeg, de schoolvakanties zijn voorbijNa 10 dagen een groot deel van Andalusië te hebben bezocht is het nu tijd voor rust en lekker niks doen. In ieder geval de eerste dag geniet iedereen van een heerlijk ontbijt. Het buffet is uitgebreid en er staat zelfs een kok die je eitje bakt zoals je dat wenst. Keus genoeg en de zonaanbidders blijven woensdag dan ook dicht bij het hotel en het strand. Je loopt hier zelfs zo bij het zwembad door het hek (pasje mee) en je staat op het strand.

Ik ben niet zo’n zonaanbidder en besteed mijn heerlijke vrije tijd aan wandelen – mijn administratie doen – en mijn werk voor de komende week een beetje voor te bereiden. Ik geef namelijk in de winter ook nog een paar groepjes Spaanse les.

Het hotel aan het strand ligt vlakbij het centrum van Cala de Mijas – op woensdag 5 dagen verlenging aan de kust met HP dus lunchen op een terrasjeen zaterdag is er een grote markt langs de weg en in het centrum zijn een aantal supermarkten en barretjes. Aan het einde van de boulevard vanaf het hotel is een centrum voor de oudere mensen in het dorp maar iedereen kan hier wat eten en drinken. Ik neem hier dus een paar keer plaats aan een tafeltje om te lunchen, om wat te drinken met een krantje en het is altijd heerlijk om mensen te kijken

de mannen kaarten of spelen dominoDe mannen komen hier samen om te kaarten of domino te spelen en de dames zie ik een speeltje spelen wat erg lijkt op ons “mens erger je niet”

Het is niet druk meer aan het strand. De kinderen zijn weer naar school en dus is het heerlijk wandelen  langs de waterkant of langs het wandel-/fietspad wat is aangelegd langs het strand. Je kunt kilometers ver lopen richting Marbella en ook de andere kant op richting Fuengirola.

Vlakbij het hotel is ook een bushalte en daar stoppen de bussen naar Fuengirola en naar Marbella. In Fuengirola kun je dan overstappen op de bus naar Mijas of je kunt TRH Mijas, hier zit een deel van de groephet treintje nemen langs de kust. Dat treintje gaat via Torremolinos – het outletcentrum en de luchthaven naar Malaga. Vanuit Mijas kun je ook met de bus (stopt voor de deur) naar Fuengirola maar ook naar Benalmádena (via een mooie route) en naar Torremolinos.

Met een aantal mensen neem ik vrijdag de bus naar Mijas om aan hen het hotel te Mijas te laten zien waar het andere deel van de groep verblijft. Ze zijn verrukt van het hotel – de ligging – het zwembad – het uitzicht maar hebben wel hun eigen keuze gemaakt voor het strand en naar wat later blijkt als we naar het centrum Mijas dorp met prachtig uitzichtwandelen: het is een bergdorp dus er is niet zo heel veel vlak in Mijas Pueblo. Maar de andere groep was verrukt van hun verblijf hier in het stadje. Er is dan ook genoeg te doen. Veel winkeltjes – barretjes – terrasjes – musea – wandelmogelijkheden en vooral het zwembad bij het hotel is prachtig en de zitjes bij de avondbar met uitzicht op zee.

Als we op zondagochtend worden opgehaald om naar het vliegveld te gaan voor de vlucht naar Amsterdam is iedereen dan ook zeer tevreden over de reis en het verblijf.

Ik ben voorlopig klaar met de rondreizen maar tijdens deze reis heb ik een keuze naar huis!!! seizoen zit er voorlopig opmogen maken voor wat betreft werken tijdens de feestdagen in het buitenland en in overleg met thuis heb ik besloten dat ik 24 dec. met 28 singles (alleengaanden) naar Estoril ga (bij Lissabon) voor een 10 daagse reis met excursies (Lissabon – Mafra – Sintra – Alcobaca – Obidos – Fatima) en genoeg vrije tijd om andere tripjes / wandelingen / bezoekjes te organiseren.

Dat zal dus het volgende blog worden maar eerst in november nog met mijn (schoon)zussen een weekendje weg en dit keer naar Rotterdam. Een traditie die we al meer dan 30 jaar volhouden en bij elk lustrum gaan we naar het buitenland van vrijdag tot zondag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianne:
    31 oktober 2017
    Leuk weer om te lezen Tonny. Feestdagen onderweg....maar naar een leuke bestemming!
  2. Corrie:
    31 oktober 2017
    Een mooie reis weer Tonny, en vijf extra dagen is ook niet verkeerd.
    Tot binnenkort.
  3. Gerard en Toos:
    5 november 2017
    Tonny, bedankt voor het mooie reisverslag. We hebben genoten van de reis.
  4. José en Henk:
    7 november 2017
    Tonny, nogmaals bedankt voor de prachtige dagen. Heel leuk je reisverslag te lezen. Het zal ons helpen bij het maken van ons fotoboek. We beleven de reis opnieuw.
  5. Ria Harmans:
    3 december 2017
    Hallo Tonny van de zusjes Harmans de hartelijke groeten. We hebben genoten van de reis. Fotoboek klaar om op terug te kijken. Afhandeling van diefstal is even veel geregel geweest maar nu afgerond met de verzekering . nogmaals bedankt voor je hulp. Wie weet tot ziens. Ria en Elly Harmans
  6. Tonny:
    3 december 2017
    fijn dat uiteindelijk alles geregeld is! groetjes T