Granada

2 mei 2012 - Granada, Spanje

eindelijk kan ik even een stukje schrijven. Ik heb met mijn tablet geprobeerd iets te doen maar op het  blog kon ik niet komen om te schrijven. toen heb ik (digibeet) ergens op gedrukt en werd de titel ineens geplaatst en voor ik het weer kon verwijderen had natuurlijk iedereen al een mail gehad.

Maandagavond heb ik de eerste groep naar het hotel in Sevilla gebracht waar ik afscheid van ze moest nemen. Mijn vervanger voor 1 dag, Maurits, was er al om de groep over te nemen.

Voor mij het einde van een prachtige nieuwe reis die ons heeft gebracht naar Barcelona - Zaragoza - Santo Domingo de la calzada - Burgos - Valladolid - Salamanca - Avila - Segovia - Madrid. Met de Ave (hoge snelheidstrein) naar Cordoba (400 km in 1 u en 42 min) en daarna nog naar Sevilla.

Iedereen zeer tevreden met als enig minpuntje vanaf Burgos regen en tamelijk koud. Niet de hele dag regen maar toch wel flinke buien tot Madrid. Daarna werd het een beetje beter.

Gisterochten de 2e groep opgehaald in Malaga (eerst ś avonds met de trein naar Malaga - taxi naar Torremolinos want het kusttreintje reed niet meer en de volgende ochtend door de chauffeur opgehaald) Nu begonnen aan de reis die heet Temperamentvol Andalusie. 8 dagen met de hoogtepunten hier.

Vertrokken vanuit Malaga naar Granada en vanochtend het Alhambra bezocht. (Moorse paleis). Morgen de stadjes Ubeda en Baeza (waar we slapen in een voormalig klooster). Dan via Cordoba naar Sevilla - Arcos - Jerez - Puerto de Santa Maria - Gibraltar - Mijas.

er volgt natuurlijk nog een uitgebreid verslag van beide reizen maar ik kan nu geen blog maken op mijn tablet (het lukt me niet) en ik kan geen fotoś toevoegen want al mijn kabeltjes zijn dus gestolen.

Verder dus alles ok en ik laat binnenkort wel weer iets van me horen

groetjes vanuit een zeer zonnig Granada

1. Francoise:
    2 mei 2012
    Wat fijn dat het lekker zonnig is, wij hebben ook niets te klagen gehad op 30 april. Nu hebben de planten weer even water gehad en hopen we morgen op een zonnetje. Veel plezier met je volgende reis.
  2. luci visser:
    3 mei 2012
    Hallo Tonny, denk nog met veel plezier terug aan de reis door spanje we heben heel veel moois gezien.
  3. Ed van daal:
    Ha die Tonny,
    Ben alweer een dag thuis, de was(sen) gedaan alsmede boodschappen. Maandag weer werken; niet aan denken want dan krijg ik al snel 'de smoor in...'. Liever al die positieve herinneringen aan de fantastische reis die we hebben gemaakt!
  4. Tonny:
    3 mei 2012
    En ik heb net met dee nieuwe groep heerlijke tapas gegeten in een bodega in baeza. Ga nu slapen