mijn voorlopig Programma 2018 (Krasreizen)

27 februari 2018 - Waalwijk, Nederland

Mijn voorlopige reisbestemmingen in 2018 voor Kras

Het is weer even geleden dat ik een blog heb geplaatst. De Kerstreis naar de kust bij Lissabon is mijn laatste reis geweest in 2017 en in de maand januari heb ik 5 dagen mogen werken op de vakantiebeurs in Utrecht. Leuk om zoveel mensen te ontmoeten die op reis willen en zoveel mensen info te kunnen geven over de bestemmingen waar ik zelf geweest ben.

Ik heb ondertussen een voorlopig schema gekregen  tot eind juni.  Een aantal mensen die ik eerder op mijn reizen heb mogen begeleiden vragen altijd aan mij om te melden als ik weet welke reizen aan mij zijn toebedeeld, dus…

madrid, de beer op de Puerta del SolMijn seizoen gaat beginnen in maart en als allereerste mag ik de reis doen naar Madrid en omgeving: Hart van Spanje met vertrek op dinsdag 20 maart t/m 27 maart. In die week valt het begin van Semana Santa (Goede Week) dus wellicht kunnen we nog ergens een processie zien. Andere steden die we in deze week gaan bezoeken, zijn natuurlijk Madrid zelf op dag 1 gedeeltelijk en ook de laatste dagen brengen we door in Madrid. En verder brengen we een bezoek aan Toledo – Avila – Salamanca – San Lorenzo del Escorial en Segovia. Mocht je deze reis op internet willen bekijken dan kun je in de zoekopdracht het reisnummer invoeren: EZ35616. Deze reis gaat door want heeft gegarandeerd vertrek.

Dan is het even stil omdat er een reis is uitgevallen voor mij die nog niet gegarandeerd was gegeven.

Eind april is het natuurlijk al heerlijk weer aan de Costa del Sol en dan staat voor sevilla, La Giraldamij gepland de 15e daagse singlereis naar het hotel VIK Costa del Sol in MIjas Costa: Schilderachtig Andalusië (AZ12426) van 21 april t/m 5 mei. Dit is gedeeltelijk de vakantieperiode in Nederland rondom Koningsdag en 5 mei. Een relaxte reis: 1 x uitpakken en dan ongeveer om de dag een excursie en een dagje rond het hotel met voldoende mogelijkheden om in de omgeving er op uit te gaan. Tijdens de excursies gaan we o.a. naar Granada – Sevilla – Gibraltar – Ronda – Marbella – Nerja.

Vilnius, de kathedraalDe volgende reis staat voor mij gepland met  vertrek op 9 mei en duurt tot 23 mei: (EZ62036) Polen en de Baltische Staten. In 15 dagen bezoeken we in Polen o.a. Warschau – Torun – Gdansk – Mazurië – Wolfschanze en daarna de highlights van de Baltische Staten: Vilnius – Kaunas – Klaipeda met de Koerse Schoorwal – de Kruisberg – slot Rundale – Riga – Parnu en Tallinn. De heenvlucht gaat naar Warschau en de terugvlucht is vanuit Tallinn. Een hele mooie reis die ik in 2016 ook heb mogen begeleiden en toen nieuw was en afgelopen jaar heb ik 3 x de reis Baltische Staten compleet begeleid.

Daarna ga ik nog een keertje naar zuid Spanje voor de reis Grand Tour Andalusië granadamet vertrek op 27 mei (3 dagen thuis om de was te doen en weer de koffer in te pakken). Dit is ook een 15daagse reis die al jaren een bestseller is. 10 dagen rondreizen door Andalusië met aansluitend 5 dagen rust in Mijas Costa of Mijas Pueblo. (code is: EZ38125)

Die reis duurt tot 10 juni en de week daarop vertrek ik voor de, voorlopig voor mij ingeplande laatste, reis naar Noorwegen.

Ik mag de reis Puur Natuur Noorwegen met vertrek op 16 juni gaan begeleiden. Die duurt 12 dagen, dus weer thuis op 27 juni. Een van mijn favoriete reizen en deze keer gaat er zelfs een oud-collega van mij mee en heb ik speciaal deze Noorwegendatum aangevraagd om te mogen begeleiden. (EZ38883) En: in deze reis valt de datum van de midzomernacht!!! Zeer lang licht ’s avonds dus. De reis begint en eindigt in Oslo en we bezoeken de driehoek tot Trondheim en Bergen met vele afwisselende tochten (zie mijn blog van vorig jaar!!!)

Mochten jullie enthousiast worden om een van deze reizen te boeken dan zou ik zeggen: ga er voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zou het leuk vinden om, op welke luchthaven dan ook, bekenden te mogen begroeten

Natuurlijk volgen er nog meer reizen maar daar heb ik nog geen uitsluitsel over. Mijn seizoen eindigt pas begin oktober.

Graag tot ziens!

Tonny Egberts