De voorbereidingen

26 januari 2011

Hallo vrienden en familie.

Hier dan mijn eerste bericht over de komende reis naar Mali. Voor de derde keer ga ik vliegen, via Casablanca, naar Bamako in Mali.

De eerste en tweede keer samen met Dirk maar die is vorige week vertrokken. Vanwege mijn combinatie zomer-en winterbaan kan ik niet heel lang weg als er niet een andere vakantie omheen zit. Daarom kon ik vorig jaar met de kerst 4 weken. Dit jaar kwamen de plannen pas later en dus moet ik genoegen nemen met 2 weken.

De keus is dus ook gevallen op de komende 2 weken omdat er de eerste week van februari een groot muziekfestival wordt gehouden in Segou, Mali.

Dirk is ondertussen djembe-lessen aan het volgen en hij verblijft, zoals ook de andere keren, in het djembe-hotel. Dit is een huis van een Amerikaan, Jeremy, met zijn vrouw Tewah uit Sierra Leone. Samen hebben ze 3 kinderen en een onmisbare hulp Mai.

Ik kom a.s. zaterdagavond daar aan en zie dan ook de hele familie weer terug met o.a. ook de huisvriend en onze vriend Benke. Hij heeft ons vorig jaar vergezeld tijdens de reis door Mali: o.a. de Dogon  -  Mopti/Sevare  -  boottocht Mopti-Djenne  etc.

In Segou zien we ook Janette die met haar Malinese man Abou terug is gegaan naar Sikasso, Mali om daar een jeugdcentrum te runnen. Met haar zullen we ook na Segou naar Sikasso gaan om de hele familie daar weer te ontmoeten: een genot om alle kinderen op het erf mee te maken, te spelen etc en ook om de mensen aan het werk te zien met de jeugd.

Vandaag zijn ook 2 laptops uit Amsterdam aangekomen die ik mee moet nemen naar Mali.

Bagage is namelijk geen probleem: je mag 2 tassen bij je hebben van elk 23 kilo en dan nog 10 kilo handbagage --> 56 kilo totaal!!! Hoef ik gelukkig niet te sjouwen. Sandra, mijn dochter, brengt me naar Brussel en Dirk staat met Benke bij het vliegveld van Bamako als ik daar om 1 uur 's nachts land.

Dit was het voorlopig even. Kijken of ik dit geplaatst krijg, het is voor mij ook de allereerste keer

Groeten Tonny

1. Dirk:
    27 januari 2011
    Goed gedaan hoor
  2. Willy:
    28 januari 2011
    ik ben benieuwd naar je avonturen. Ik wens je een heel goede reis en behouden aankomst.
    Groeten Willy
  3. GvD:
    29 januari 2011
    goed verblijf daar en breng alsjeblieft wat warmte voor ons mee terug!
  4. Jan jansen:
    7 februari 2011
    Met die klompen aan leef je wel op heel grote voet Tonny.
    Goede voortzetting van je reis.