Vakantie in El Puerto de Santa María (prov. Cádiz): 4 - 13 febr. 2016 (1)

4 februari 2016 - El Puerto de Santa María, Spanje

dag 1: 4 febr. 2016

Eindelijk is voor ons de datum van de vakantie aangebroken. Na de vaarweek in augustus zijn we niet meer samen weg geweest en velen denken dat mijn werk als reisleiding vakantie is maar dat is dus niet het geval. Heel leuk werk om te doen maar vakantie met Dirk is toch even wat anders. Inlezen dus over de mogelijkheden in de omgeving hoewel veel al bekend is maar we hebben een huurauto dus we kunnen veel ondernemen.

wij zijn op tijd! we kunnen vertrekkenDonderdag 4 febr. gaat dus de wekker om 05.00 u en rond half 6 gaan we op weg naar Schiphol. Auto op langparkeren en de koffer inchecken. En dan begint het wachten, maar de vlucht vertrekt redelijk op tijd en voor de geplande aankomsttijd landen we op de luchthaven van Sevilla. Het zonnetje schijnt maar het is nog fris. De koffers komen snel op de band en in de hal krijgen we de sleutel van de huurauto overhandigd. Op weg dus naar El Puerto maar we hebben zin in koffie. Na Sevilla, op de snelweg stoppen we dus voor een bakje koffie wat we in het zonnetje, op het terras opdrinken.

De bestemming is met behulp van de Tomtom snel gevonden en Ed is thuis. Wat we zijn in Spanje!! Vanaf Sevilla op weg naar El Puerto de Santa Maríaheerlijk dat iemand zomaar zijn huis openstelt en je uitnodigt om een tijdje te komen logeren en nog wel met 2 personen. Lekker bijkletsen – spullen uitpakken – biertje en wijntje erbij en na een heerlijke maaltijd maken we nog een ommetje langs een aantal (ook voor mij) bekenden en nemen we nog een drankje op een terrasje (ja, buiten!!!!) en dan is voor ons de dag lang genoeg geweest. Morgen is er weer een dag en dan begint de we zijn gearriveerd. hier mogen wij (geluksvogels) de komende dagen logerenvakantie pas echt. We gaan morgen met fiets en boot naar Cádiz, een van de oudste steden van Europa.

Dat wordt blog 2