Ullapool - Inverness (Strathpeffer)

30 juni 2011 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

We hoeven vandaag niet veel kilometers te rijden. De reis is dit jaar met 1 dag verlengd en de komende 2 dagen loopt de route anders dan in voorgaande jaren. We doen er nu 1 dag langer over om in Skye te komen dus hebben we vandaag tijd om de natuur in te gaan.

De eerste wandeling is bij de Corrieshallog gorge: een kloof van 60 m diep met een waterval van hangbrug over de kloofmeer dan 40 m. Er is een wandeling uitgestippeld waarbij we bij een hangbrug komen (niet meer dan 6 mensen tegelijk op de brug) voor het uitzicht op de kloof en aan de andere kant van de kloof kunnen we naar een uitzichtpunt met goed zicht op de waterval. Dan weer terug over de hangbrug om een rondje te lopen door het bos. Bij elkaar duurt de wandeling bijna 45 min. en het is heerlijk wandelweer.

Vlakbij Garve komen we bij een andere waterval met zalmtrap: The Falls of Rogie. We besluiten hier weer een rondje te gaan lopen naar een zalmtrap. Alweer een hangbrug maar dan wel een die wiebelt: daar waag ik me niet aan.

Op het programma staat verder het bezoek aan Inverness, de grootste stad in de Hooglanden aan de rivier de Ness (je weet wel: van het monster). Hier is de lunch- en winkeltijd. We slapen namelijkInverness niet in de stad zelf maar een aantal kilometers daarbuiten in een kuuroord (Strathpeffer). Eindelijk zien de mensen een fatsoenlijke winkelstraat met veel winkels en zelfs een MacDonalds. Het is nog vroeg als iedereen klaar is met winkelen en ik besluit nog een bezoek te brengen aan Culloden: het terrein waar de veldslag heeft plaatsgevonden tussen Bonnie Prince Charlie (met de Jacobieten, de katholieken die aanspraak maakten op de troon) en het Engelse leger. De hele veldslag (in 1746) heeft alles bij elkaar 40 minuten geduurd: 1000 doden aan de kant van de jacobieten en die besloten toen te vluchten.

Het hotel waar we gaan slapen staat in Strathpeffer, een voormalig kuuroord met een aantal hotels en vele groepen toeristen. Ook ons hotel heeft een zwembad maar helaas, mijn badpak ligt nog thuis! Gaat volgende week toch maar mee in de koffer!

Alweer een prachtige dag met heel veel wandelplezier. We hebben onze beweging gehad vandaag!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mart Zuidmeer:
    6 juli 2011
    Tonny,
    Een prachtig verslag, ook van de voorgaande dagen! Prima foto's! Ik wacht met spanning op het vervolg van het verslag (als je tijd hebt). Sterkte bijde volgende reis.
    P.S.
    Hoe kan ik dit verslag opslaan? Of is het alleen uit te printen?
    Met vriendelijke groet,
    Mart Zuidmeer.
  2. Tonny:
    7 juli 2011
    Hallo
    ik denk dat het mogelijk is om te knippen - kopieren en plakken of de hele pagina opslaan met de afbeeldingen erbij. probeer maar en ik vind alle reacties leuk
    Mijn koffer staat al weer klaar, groetjes!