Even thuis

18 september 2011 - Waalwijk, Nederland

zaterdagmiddag thuis gekomen van de reis naar Madrid en omgeving. Dirk zou het weekend niet thuis zijn vanwege een uitje met de carnavalsclub, maar op het laatste moment besloot hij niet te gaan. Bovendien zijn ze thuis met een dakkapel bezig dus hij kon zijn broer (die het werk doet) niet echt al die tijd alleen laten. Was dus leuker thuis komen voor mij dan in een leeg huis.

een erg leuk spel voor de zondagmiddagWaren we dus zondag ook lekker thuis en konden Sandra (mijn dochter) - Kirill (haar man, onze  schoonzoon dus) en de 2 kleinkinderen, Luca en Nino, langs komen. Dirk is namelijk maandag jarig maar dan moet natuurlijk iedereen weer werken. De borrel voor vrienden was vanwege het uitje al een week uitgesteld (kan ik dus niet bij zijn) maar zondagmiddag konden we weer ouderwets een spelletje Kolonisten van Catan spelen. Als ze er alle 4 zijn doe ik altijd andere spelletjesNino en ik doen andere spelletjes met Nino, hij is nog net te klein voor dat spel. Luca doet als een grote mee (hij is 12) en heeft notabene het spel dit keer gewonnen. Goed gespeeld Luca, je was opa net 1 ronde voor!!!

En zoals gebruikelijk bij zulke gelegenheden worden er steevast pannenkoeken gebakken. Normaal is dat het werk van opa Dirk (volgens de kleinkinderen de beste pannenkoekenbakker van de wereld) maar als er een spel wordt gespeeld offer ik me op om ze te bakken (terwijl ik eigenlijk de beste soepmaker ben volgens de kids)

en daarna natuurlijk pannenkoeken etenMaandag een rustig dagje om wat in de tuin te werken en wat winterviooltjes te zetten - dinsdag zoals gebruikelijk weer oma-dag in Breda. Kirill was deze keer vroeg thuis dus ik kon wat eerder weg naar huis voor de laatste voorbereidingen voor de volgende reis.

Koffer pakken - alles klaarzetten - op tijd naar bed want om half 4 gaat de wekker. De laatste reis van het seizoen gaat beginnen voor mij: Het Moorse erfgoed - 10 dagen Andalusié. Jullie worden weer op de hoogte gehouden maar niet met een dagelijks verslag want ik heb deze reis in mei/juni al 2 keer besproken. Ik probeer wat dingen er extra uit te halen en te belichten

groetjes Tonny

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henny Postema:
    23 september 2011
    Geniet van je laatste reis en van het laatste mooie weer want dat moet je het komende halfjaar missen.
    Tot 4 oktober.
    Groetjes
    Henny
  2. Francoise:
    23 september 2011
    Sluit me aan bij Henny. Gelukkig is het hier nu ook lekker weer.
    Tot 4 oktober, ik heb er weer zin in en ook nodig want 27 november vertrek ik naar Costa Rica voor een kleine maand.
    Groetjes Francoise.