even thuis

31 mei 2011 - Waalwijk, Nederland

Even bijkomen.

Vrijdagmiddag 5 uur ben ik thuis na een aantal files op de A2. Het allereerste wat ik altijd klaarmaak omdat ik dat op reis het meeste mis is verse groentesoep. Meestal gaat de soep in Spanje door de blender dus zie je niks meer terug van evt. groenten. De eerste was in de machine en de zaterdagochtend is voor het boodschappen doen voor het weekend. (Dirk werkt op zaterdag) Maar er is ook tijd voor de nodige beweging dus om half 2 staat Gonnie voor de deur om een rondje te fietsen. Plan was om een rondje langs het water te doen (pontje bij Waalwijk heen – langs het water – pontje bij Dussen terug) maar het waait veel te hard dus we fietsen via Sprang – Bosrijk EftelingKaatsheuvel – Efteling golfbaan – Kraanven naar het nieuwe bungalowpark Bosrijk van de Efteling midden in de bossen voor een kopje koffie op het terras van het hoofdgebouw. De avond is voor een spelletje Kolonisten van Catan. Dit spelen we elke 3 weken met een bevriend echtpaar om de beurt bij elkaar in huis.

Zondag is gereserveerd voor een familie-uitje: de jongste zus van Dirk wordt 50. Dirk komt uit Loosduinen en een groot deel van de familie woont in het Westland. De oudste zus Ria heeft vrienden met een oude tuindersboot waar vroeger alle groente en fruit via het water naar de veiling werd gebracht. We maken een prachtige tocht door de omgeving, iedereen heeft wat te eten of te drinken meegenomen en onderweg maken we een pitstop voor wc en koffie met een broodje. VoorCarola ziet Sara het eerst in lange tijd zijn alle broers en zussen (8 stuks) samen met een paar neven en vrienden. Het wordt een hele geslaagde middag en na de eerste schrik van zoveel familie bij elkaar vindt ook het feestvarken het een leuk feest.

De maandag is een vrije dag voor Dirk, we werken wat in de tuin, doen boodschappen en de spullen voor de volgende reis worden alweer klaar gelegd. Want de dinsdag is zoals gewoonlijk gereserveerd voor de kleinkinderen. Dinsdag is al bijna 12 jaar oma-dag in Breda. Luca zit al op het gymnasium maar Nino komt tussen de middag nog naar huis en is om 3.15 u. vrij.

Nu is de koffer weer gepakt, ik heb alweer online ingecheckt en vannacht om 03.15 u gaat de wekker à Om 5 u hoop ik aan te komen in Aalsmeer waar ik de auto parkeer (parkfly) en dan wordt ik naar de luchthaven gebracht. Vliegen om half 8 naar Málaga en dan begint het rondje langs het Moorse erfgoed opnieuw.

Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes Tonny