Stijlvol Spanje sept. 2012 dag 2

17 september 2012 - Madrid, Spanje

Stijlvol Spanje

Dag 2: 17 sept. 2012 Madrid

We hebben vandaag de hele dag voor Madrid maar op t.v  hebben we gezien dat de treinen vandaag niet rijden en de metro staat stil tot 10 uur. Beetje chaos dus op de weg en we doen er wat langer over dan normaal. Gelukkig hebben we gisteren al een paar stops gehad om foto's te nemen en we beginnen nu bij de arena voor de stierengevechten: Las Ventas. Daarna via de Alcalápoort en het Retiropark naar het Parque del oeste voor de tempel van Debod gered bij de bouw van de Assoeandam in Egypte.

Bij het Koniklijk paleis stappen we uit de bus en gaan we te voet verder naar o.a. de Kathedraal - Plaza de la Villa - Mercado san Miguel (geen markt meer maar luxe tapas en barretjes) - Plaza mayor -  Puerta del Sol (met km tegel 0).

De rest van de dag is vrij en na de lunch neem ik de liefhebbers van kunst mee naar het Museum Reina Sofía (in een verbouwd ziekenhuis) waar de kunst hangt uit de 20e eeuw. Natuurlijk de Guernica van Picasso (verboden te fotograferen) en vele schilderijen van o.a. Dalí - Picasso - Miró. Via het gebouw van de 2e kamer (Las Cortes) en het Pradomuseum dat vandaag gesloten is. Gelukkig hebben we de laatste dag een late vlucht en dan is er nog volop tijd om het Pradomuseum te bezoeken.

Om half 6 rijden we de stad uit naar ons hotel in Aranjuez. Het is weer druk op de weg met alle verkeer dat natuurlijk die ochtend met de auto naar het werk moest vanwege de stakingen.

Een aantal had nog puf om foto's te gaan maken van de tuinen in Aranjuez, de rest hield het voor gezien. Genoeg gelopen voor vandaag. Morgen is er weer een dag!

Gr. Tonny