seizoen 2017

18 februari 2017 - Waalwijk, Nederland

Even een update van mijn kant!!

Het is lang stil geweest op dit blog realiseer ik me. Ik heb in het verleden natuurlijk vaak dezelfde reizen gemaakt en dan neem ik niet altijd de moeite om weer een verhaal te schrijven. Alles is dan (vaak) al verteld. Ik heb mijn laatste blog geschreven over onze vaarvakantie door Nederland in augustus vorig jaar. Prachtige reis overigens en het bewijst maar weer eens dat je niet altijd ver weg hoeft te gaan. In september heb ik nog reizen gemaakt door Andalusië en daarna kwam voor mij weer de winterperiode met het geven van de lessen Spaans.

In december werd ik weer gevraagd door Kras of ik een 5 daagse reis wilde begeleiden naar Madrid zoals het jaar daarvoor. Ging ik in 2015 met de alleengaanden, in december 2016 mocht ik de gemengde groep begeleiden. Dit keer in een mooi hotel in de Moncloa-wijk met een metrostation voor de deur. In no-time sta je dan midden in het centrum. Natuurlijk ook weer met een dagexcursie naar Toledo en een dag voor het bezoek aan het Escorial en aan de stad Segovia. Faro de Moncloa, MadridDe andere 3 dagen waren gereserveerd voor de hoofdstad en we hebben de tijd zeer goed besteed. Ook heerlijk om eens in een heel andere wijk van de stad te logeren. Vlakbij was een prachtige toren (Faro de Moncloa) die we hebben kunnen bezoeken voor een mooi uitzicht over de stad tijdens de schemering en daarnaast  is het prachtige Museo de America, met vele schatten uit de Nieuwe Wereld. Een aanrader voor diegene die in de buurt komt.

Nu is het 2017 en begin april begint mijn reisseizoen weer. Ik heb vele verschillende en interessante reizen aangeboden gekregen bij Kras en ik heb het werk met beide handen aangenomen. Mijn agenda tot begin oktober staat vast.

Maar eerst mag ik a.s. donderdag nog een reis begeleiden naar Andalusië (ik heb een week vakantie met de carnaval dus het past precies in mijn straatje.) Ik ga de 8-daagse reis Karakteristiek Andalusië begeleiden en ik heb er reuze zin in.

Er zijn ook een aantal kennissen en mensen van vorige reizen die me vaak zeggen: als je weet wanneer je daar en daar naar toe gaat, wil ik dat graag weten want dan wil ik misschien wel mee. (of juist niet haha!!). Nou, ik kan jullie nu mijn reisschema vertellen dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen.  Vanaf april ga ik 6 verschillende reizen in dit seizoen doen, allemaal voor Kras, en wel:

1: Spanje – Portugal compleet: beginnend in Madrid en we eindigen in Lissabon torre de Belem, Lissabon(via Santiago de Compostela) duurt 10 dagen en ik doe de reizen:    4 – 13 april / 18 – 27 april / 6 – 15 juni / 12 – 21 sept. (4 x dit seizoen dus)

2: Noord Portugal en Spaans Galicië: ook 10 dagen en begin en einde is in Porto. Ook deze reis komt o.a. in Santiago de Compostela en de Rías en de mooie steden in het noorden van Portugal. Ik doe de reizen:  3 – 12 mei / 21 – 30 juni     (2 x dit seizoen dus)

Trujillo, Pizarro. Ontdekker Incarijk3: Highlights Spanje en Portugal: begint ook in Madrid maar die gaat naar Portugal via Extremadura en dan via Evora naar Lissabon. Een mooie reis met vele highlights en die duurt 12 dagen. Ik doe de reis: 20 – 31 mei (en zie zelfs onderweg mijn broer met vriendin)

4: Baltische Staten: vorig jaar heb ik de nieuwe reis mogen begeleiden die begon Siauliai, Litouwen. de kruisbergin Polen en daarna de Baltische staten bezocht. Dit jaar hebben ze mij verblijd met 3 reizen Baltische Staten. Te beginnen in Litouwen en dan via Letland naar Estland. Heenvlucht naar Vilnius en de terugvlucht vanuit Tallinn. Deze reis duurt 11 dagen en ik doe de reizen: 9 – 19 juli / 23 juli – 2 augustus / 27 augustus – 6 september

5: Noorwegen, Puur natuur: deze reis heb ik vorig jaar ook al gemaakt en deze het boze jongetje in het beeldenpark in Oslotrip duurt 12 dagen. Heen- en terugvlucht Amsterdam – Oslo – Amsterdam. Mooie natuur maar ook de steden Oslo – Trondheim – Bergen o.a.. ik ga de reis doen van 12 tot 23 augustus

6: Gran Tour Andalusië: dit is dan voorlopig de laatste reis van het seizoen. Hier heb ik mijn seizoen vorig jaar ook mee afgesloten. 10 dagen reizen door Andalusië met daarna 5 dagen verlenging aan de kust (Cala de Mijas of het stadje Mijas)

Dus mijn seizoen zit goed vol zoals je ziet. Ik heb er zin in, zeker omdat ik afwisselende reizen heb door verschillende landen. Ik ga proberen jullie weer op de hoogte te houden. Ik maak hierbij ook een link naar de pagina’s van Kras voor het geval je de reizen zou willen bekijken. Zou leuk zijn als ik mensen terug zie die ik al elders heb ontmoet!! De naam van elke reis is een link naar de pagina van Kras. gebruik hiervoor bij voorkeur de rechtermuisknop om deze link in een nieuw tabblad te openen. op deze manier blijf je ook op deze site van mij.

Tot ziens??!!

1. Lizzette:
    18 februari 2017
    Hallo Tonny,

Wat een prachtig, maar goedgevuld seizoen ga je tegemoet! Wat heb je toch een mooie baan.
  2. Hanny Burgers-Holtkamp:
    3 maart 2017
    Mooie reis was het naar Andalusië, we hebben genoten dank voor jouw uitleg.!!!!