Segou

1 februari 2011

Dinsdagmiddag Segou

Ik zit hier in een internetcafe op een Frans toetsenbordte typen: alle letters staan anders hier dusik moet steeds goed zoeken.

Gisteren is Dirk om 6 u in de morgen op de brommer vertrokken naar Segou. Dit om de grote drukte voor te zijn. Ik ben, metde 2 Tsjechen vertrokken met de bus van 10 u voor een rit van 4 u in een stampvolle bus van Chinese origine: 3 stoelen aan de ene kant en 2 aan de andere kant. Ik had een plekje op de achterbank, bij het open raam.

Elk deel van de route, 230 km is ingeddeld in tolstukken. Bij elke slagboom moest de chauffeur 1000 CFa betalen = 1,5 euro. Daarsta je dan ook 1 min. stil en dat is voldoende om een aantal verkopers ij de raampjes te krijgen die van alles te koop hebben, tot aan levende kippen toe.

Om 2 uur was de aankomst in Segou en precies op dat moment kmam ook Dirk de stad in. Alleen lagen zij in de Niger te zwemmen toen wij daar met de bus langsreden.

We slapen met  8 mensen in een gehuurd huis. Elk stel een grote kamer met eigen douche en wc en zelfs een airco waar een beetje kou uitkomt en heel veel lawaai. Het is hier heel warm en het koelt bijna niet af in de avond.

Gisteravond met de groep naar het festivalcomlex gegaan om polshoogte te nemen en wat te eten en te drinken. Helaas kunnen er nu geen foto,s bij gezet worden, die komen nog;

vanochtend na het ontbijt aan een stalletje op straat: 3 stokbrood met omelet en 2 koffie voor2 euro: redelijk te betalen. daarna met de brommer naar het terrein, een drankje op een terras met uitzicht op de rivier.

nu zit mijn tijd er bijna op dus ik ga plaatsen en kom zo snel mogelijk weer terug

de groetjes van Tonny en Dirk