Nog even over Schotland

13 augustus 2011 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

hallo allemaal

het is even stil geweest in het blog. Met Luca erbij doe je andere dingen als je uiteindelijk klaar bent met het programma zoals zijn dagboek bijhouden met informatie en materiaal om er bij te plakken. Maar een kort verslag volgt hier van een aantal dagen van de reis. We waren gekomen tot/met de Orkneys. Daar hadden we nog mooi weer maar de volgende dag is het geloof ik niet droog geweest. De rit ging over de noordkust van Thurso tot Bettyhill en helaas waren de uitzichten verscholen achter een mist van regen. Bij Tongue gingen we naar het zuiden tot aan de Falls of shin: hier springt de zalm een waterval op om terug te keren naar zijn geboortegrond. En wat bleek: Luca was de enige bij wie het gelukt was een springende zalm op de foto te krijgen --> goed gedaan!!!!!

's Avonds in het hotel in Ullapool was een kort optreden van de chauffeur. Er is in het hotel daar altijd entertainment en iedereen die wil mag ook een keertje zingen. het hotel was vol, Luca en soms is het wel hel krapik (en ook de chauffeur) moesten uitwijken naar de dependance. Hier zijn de kamers nog kleiner en er paste net een matras voor Luca op de grond in mijn 1 p. kamer. Hij heeft er overigens heerlijk geslapen.

De volgende dag 2 wandelingen in de natuur - middagpauze in Inverness (Lunch: all you can eat bij jimmy's - een chinees buffetrestaurant) - slagveld van Culloden en naar een prachtig hotel in Strathpeffer: Ben Wyvis. We waren namelijk uitgeboekt bij de buren (door de buurman zelf) maar we waren allemaal blij verrast met de verandering: een klasse beter en een veel mooier gebouw met veel leefruimte.

Hierna naar Loch ness - Drumnadrochit (koffiepauze) - Fort augustus (caledonian canal met sluizen) voor de lunch. Hier  zagen we op alle ramen aangeplakt dat de weg naar Skye afgesloten was vanwege een groot ongeval en het zou uren gaan duren voor de weg weer vrij zou zijn. Wat is wijsheid: ik heb meteen besloten het programma om te draaien (zonder iets over te slaan) en bij deeven spelen VVV hebben ze me geholpen de ferry naar Skye (die bedoeld was voor de komende ochtend) om te zetten naar diezelfde middag nog. We hadden namelijk het hotel op Skye. Er werden zelfs auto's tegengehouden om ons op te boot te laten!! een geluk bij een ongeluk. In plaats van tegen de klok het rondje te rijden gingen we nu met de klok mee.

Alles is beter dan uren te moeten stil staan op een weg. Wordt vervolgd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade