Schilderachtig Andalusië 23 maart – 6 april / 15 daagse excursiereis vanuit Mijas (9) Kras

31 maart 2019 - Mijas, Spanje

Dag 9:  vrije dag in Mijas

We waren dus eventueel van plan om met de liefhebbers de bus te nemen naar Benalmádena maar midden in de nacht begon het al hevig te regenen. Bovendien hadden we al 2 reisdagen achter de rug en morgen is het weer vroeg dag voor de excursie naar Sevilla. Dus gaat de rit vandaag niet door. Er komen nog meer vrije dagen en de mensen hebben een plattegrond van de stad en de bushalte is voor de deur. Bovendien is er de keus om uit te stappen in Benalmádena pueblo voor de boeddhistische tempel met vlindertuin ernaast of door te rijden naar de gezellige haven (en evt. de boulevard).

Het hele uitzicht is wegWe zitten in de wolkenDe regen komt het land ten goede en wij hebben een vrije dagIn de middag klaart het op

Als het ontbijttijd is (het is zomertijd geworden dus de nacht was een uur korter) zit Mijas in de wolken. Zelfs rond het zwembad is niet veel te zien en het uitzicht op de berg en op de kapel op de rots is helemaal weg.

Dus is het tijd om te lezen – te relaxen – koffie te drinken en tegen de middag klaart het op. Ik hoor ’s avonds dat er nog een aantal de bus hebben genomen naar Fuengirola waar het al later op de ochtend was opgeklaard. Dus heeft iedereen een beetje gedaan wat hij/zij zelf wilde. Bovendien was er ook nog Formule 1 op de TV (we hebben trouwens op de kamer ook de BVN zender: gedeeltelijk Vlaamse programma’s en Nederlandse)

Morgen, maandag, is het vertrek om 8 u voor de lange rit naar het interessante Sevilla, de hoofdstad van het autonome Andalusië

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl