Mijn reisseizoen gaat weer beginnen!!

26 april 2015 - Waalwijk, Nederland

Eindelijk! Ik ga weer reizen!

Het is lang stil geweest op mijn blog. Met de Kerst heb ik een groep mogen begeleiden op Tenerife en daar heb ik uitgebreid over geschreven. In de carnavalsweek 2 volle dagen doorgebracht in Londen met Dirk, dochter Sandra en kleinzoon Nino (de  andere kleinzoon was met een groep van school een weekje in Istanbul) waar we de eerste dag bijna 16 km hebben gelopen door de stad en de 2e dag veel hebben bezocht met een openbaar vervoerkaart waarmee we in elke bus of metro konden stappen.

GranadaEn volgende week, op 5 mei, ga ik vertrekken naar Malaga voor een marathonverblijf in Andalusië. Ik zou 2 maal na elkaar een 8 daagse rondreis Andalusië / Gibraltar mogen gaan begeleiden (die van 5 mei en 12 mei = 15 dagen van huis) maar ik kreeg vorige week te horen dat ik de 10 daagse rondreis Al-Andalus, het Moorse erfgoed, ook mocht begeleiden (met vertrek op 27 mei). Mooi vooruitzicht, maar tegelijkertijd kwam ook nog het verzoek om de groep van de 8 daagse Andalusië van 19 mei ook nog onder mijn hoede te nemen.

Diegenen die mij kennen weten dus dat ik geen nee heb gezegd tegen dit verzoek. CordobaNa maanden thuis in Nederland te zijn geweest met andere bezigheden sta ik nu weer te trappelen van ongeduld om op reis te gaan. (ik ben niet voor niks een dochter van een spoorwegman – vroeger als kind al vrij reizen met de trein en door mijn ouders overal mee naar toe genomen –bijna jaarlijks naar Londen en Parijs en veel naar België, dus het reizen is me met de paplepel ingegoten).

Dus ik ben nu niet 15 dagen van huis maar een hele maand!!!! Met vertrek op 5 mei en terugkomst op 5 juni ben ik net op tijd thuis voor de verjaardagen van dochter Sandra en oudste kleinzoon Luca. Hopelijk houdt het voorseizoen daar voor mij nog niet op maar daar heb ik nog geen zekerheid over.

Voor diegenen die nog een leuke reis zoeken met een zeer ervaren reisleidster:

Reserveren voor de reis van 5 mei is waarschijnlijk niet meer mogelijk en die van 12 mei zit bijna vol maar voor vertrek op 19 mei kan zeker nog geboekt worden. Dus, als u nog weg wilt in de week na Hemelvaart en met Pinksteren Andalusië wilt bezoeken, aarzel niet en boek bij De Jong Intra Vakanties. Dan weet u in elk geval met welke reisleiding u op pad gaat

Hier is de link om te lezen over de reis en evt. te boeken!!!!:

De 10 daagse Moorse erfgoed van 27 mei is ook zo goed als vol maar nog niet die van 10 juni (denk ik) en de 8 daagse van 9 juni is ook nog steeds te boeken.

Hier de link van deze reis

Ik ga dus vanaf 5 mei weer een blog bijhouden over de verschillende reizen maar waarschijnlijk komt er maar 1 groot verslag van de 3 dezelfde rondreizen door Andalusië.

GibraltarDe reis begint natuurlijk met aankomst in Malaga en we bezoeken o.a. Granada – Baeza – Úbeda – Córdoba – Sevilla – Jerez de la Frontera – El Puerto de Santa María – Grazalema – Ronda – Gibraltar – Marbella

Over de 10 daagse later meer en natuurlijk kun je altijd even op de site van De Jong Intra vakanties kijken.

Ik ga jullie op de hoogte houden!!     Ik heb er zin in!!!!!

1. Ed van Daal:
    26 april 2015
    Nou das mooi Tonny! Ik zie je dus binnenkort hier. Ook alvast groeten van Sietie, zij zit nu tegenover me in de tapasbar....
  2. Jan:
    28 april 2015
    Heerlijk Tonny, het seizoen gaat weer beginnen met mooie reizen, lekker zonnetje, smullen van Andalusië, ik kan het iedereen van harte aanbevelen, schitterend!. Wij zitten over een week in Sicilië, hmmmm 24 graden...... wel een jas aan boven op de Etna, we zullen naar je zwaaien richting het Alhambra... haha, groet
  3. Hilde:
    3 mei 2015
    Veel plezier & leuke groepen gewenst! En geniet van de spaanse mei-zon. :)
    groetjes, Hilde
  4. Simone:
    5 mei 2015
    Wat leuk dat je weer aan de slag kunt! Andalousie, altijd mooi! Doe ze in baeza (als jullienog steeds in hetzelfde hotel komen - bij Maria) mijn groeten! Ik moet na zowat 8 jaar toch ook weer eens die kant uit vind ik. Misschien in het najaar. Voorjaar en zomer zitten al vol! Heb een fijne tijd!
  5. Tonny:
    7 mei 2015
    Simone, ik ga ze de groeten doen. Nog altijd in hetzelfde hotel en nog altijd tapas in dezelfde bodega: never change a winning team!!