Op reis met Luca

7 augustus 2011 - Glasgow, Verenigd Koninkrijk

Highlands and Islands met Luca

Voor de 3e keer dit jaar naar Schotland maar deze keer wel met Luca er bij. Hij heeft nog vakantie en hij zag Schotland wel zitten. Dus toestemming gevraagd en gekregen en we zijn nu al een paar dagen onderweg.

we gaan bijna vertrekkenDoor Sandra – Kirill – Nino zijn we naar IJmuiden gebracht, en zij bleven meteen een nachtje over in Zandvoort (kon Nino naar het racecirciut). Voor ons makkelijk want we konden om 4 u meteen de boot op toen de bus was aangekomen met de bootpassagiers. ’s Avonds heerlijk gegeten aan boord en op tijd naar bed: allebei moe en om half 10 was het licht al uit in de hut en we konden slapen tot de volgende ochtend 7 u.

Om 8 u mochten Luca en ik naar de kapitein op de brug: ik ga daar altijd naar toe als ik een chauffeurzijn toekomst? op de brug? bij me heb die er nog nooit geweest is. 1 persoon bediende de hele boot (automatische piloot) en hij kon ook aan Luca e.e.a. uitleggen over motoren – PK’s en brandstofverbruik.

Om 10 u (9 u Engelse tijd) gingen we van boord en al snel was iedereen door de paspoortcontrole heen en konden we op weg om de vliegpassagiers op te halen. Nu was de groep compleet: 27 mensen + de chauffeur, Luca en ik. Eerste stop weer als gewoonlijk de hadrian’s wall, de lunch in Gretna green en de middagstop in Glasgow. Hier bezoeken we altijd het oudste huis van de stad: Provand lordship – het mungo museum (religies van over de hele wereld) en de kathedraal.

En de 1e overnachting was aan de uitmonding van de rivier de Clyde in een mooi gebouw op de hotel bij Glasgowgolfbaan (incl. zwembad en fitnessruimte) Heerlijk gegeten – dagboek van Luca bijgewerkt en naar bed. Helaas een beetje smal bed deze keer maar Luca mocht gratis slapen en eten dus je hoort ons zeker niet klagen.

Dag 1 en 2 zijn al wel heel snel weer voorbij