Ontdek Stijlvol Spanje 17 - 26 juni 2013 Dag 1

17 juni 2013 - Madrid, Spanje

17 juni 2013

Dag 1:  Rotterdam – Madrid

Zo, ik ben anderhalve dag thuis geweest – de was en de strijk is gedaan en de koffer is weer ingepakt. Ik vertrek weer voor de reis Ontdek Stijlvol Spanje (De Jong Intra Vakanties) en deze keer gaan er vele bekenden mee. Een groot deel van de groep bestaat uit (ex) deelnemers van lessen Spaans bij mij met partner / vriend(in) die ik warm heb kunnen maken om met mij deze reis te gaan doen.

Als ik in Rotterdam aankom is het dus makkelijk om al een aantal mensen te kunnen begroeten. De labels aan de koffers helpen om de andere deelnemers te kunnen vinden die met mij meegaan. Er gaan zelfs mensen mee die ik al eerder heb mogen begeleiden op een reis door Andalusië en zij zijn (gelukkig!) enthousiast om  mij te zien.

Met een vertraging van een half uurtje landen we in Madrid maar het duurt een hele tijd voor de koffers op de band komen. De eerste lading komt snel en op de tweede moeten we zo lang wachten dat we er bijna geen vertrouwen meer in hebben dat ze nog komen. Als we dan eindelijk alle koffers van de band hebben gehaald kunnen we naar de parkeerplaats waar de bus staat.

De chauffeur die ons gaat begeleiden is van Ríos uit Malaga. Met hen gaan we ook altijd door Andalusië en ik ga deze keer met Antonio (ik heet in Spanje altijd Antonia) die ik alleen van zien ken en hij is nog nooit op een rondreis door Noord-Spanje geweest. Hij verheugt er zich op maar is een beetje zenuwachtig omdat hij nergens de weg weet. Maar de TomTom werkt en ik weet de weg in Madrid en een keer een stukje rechtdoor rijden waar je linksaf moet en niet mag is geen probleem. Je kunt altijd wel weer ergens omdraaien.

Hotel Mayorazgo in Madrid: de receptieNa de gebruikelijke fotostops (wolkenkrabbers – Bernabeu – Tempel van Debod) stappen we uit op de Gran Vía want ons hotel staat in een zijstraat: Hotel Mayorazgo, gunstig gelegen in het centrum, wat betekent dat we morgen alles te voet kunnen doen in de stad.

Een ruime receptie met lounge – een bar met pianist en vele zitjes om na het eten de pianobar, heerlijk relaxen na het etennog wat te relaxen – ruime kamers – heerlijk buffet voor het diner en het ontbijt. Aan te bevelen voor diegenen die een aantal dagen in de stad willen verblijven want op de hoek van de straat begint het winkelgebied en daar is ook een metrostation.

Bij aankomst in het hotel was geen tijd meer om een wandelingetje te maken, voor het eten, naar de Puerta del Sol maar een aantal mensen die al eerder in de stad is geweest wist natuurlijk al de weg en zij zijn nog even op stap geweest. Een echtpaar nam de gelegenheid te baat om af te spreken met een familielid die al jaren in Madrid woont: dé beste manier om wegwijs te worden gemaakt in de hoofdstad.

Wij gaan morgen met de hele groep (39 mensen) de stad verkennen

1. Bert & Annemarie:
    30 juni 2013
    We hebben genoten van de reis en genieten nu weer van het verslag. Bedankt Tonny.
  2. Josette en Bert Claessen:
    30 juni 2013
    Voldaan thuis, het was een mooie reis , hebben genoten.
  3. Ronald en Manny van de Graaf:
    1 juli 2013
    We kijken uit naar de verslagen van de andere dagen en zijn zelf druk bezig de foto's te ordenen. Het was een prachtige reis!