Ontdek de Spaanse steden (deel 1)

22 april 2012 - Barcelona, Spanje

Barcelona

Na 2,5 jaar ben ik eindelijk weer eens terug in Barcelona. Vannacht stond de wekker op 02.00 uur (au au) en om half 3 op weg naar Schiphol. Vlucht om 6 uur en die was voorspoedig, de aankomst was dan ook eerder dan voorzien. We hadden een bus tot onze beschikking tot 2 uur dus hebben we al aardig wat van de stad gezien. Om te beginnen de heuvel Montjuich met diverse fotostops: vanaf Palau Nacional (nu museum Romaanse kunst) op de fonteinen en de stad – het Olympisch stadion – mirador del alcalde (mooi uitzichtpunt over een deel van de haven) met een terras voor de koffie.

Dan naar de waterkant om door te steken naar de huizen van Gaudi maar er was geen doorkomen aan: 10 km. loop in de stad, georganiseerd door de brandweer en een groot deel van het centrum was afgesloten. Uiteindelijk toch alles kunnen zien en nog tijd om een uurtje door te brengen in het parc Güell van Gaudi.

Om 2 uur inchecken in het mooie Tryp hotel (zwembad op het dak – sauna en fitnessruimte in de verdieping onder de receptie) en de mensen konden even een paar uurtjes rusten.

We zitten niet ver van een metrostation en met de groep kon ik naar het centrum om even te flaneren over de Ramblas en een restaurantje te zoeken om te eten. Om half 10 moe maar zeer voldaan met de metro terug en naar de kamer: email checken – foto’s overzetten – stukje schrijven en eindelijk slapen

Op dit moment lukt het nog niet echt om foto's in de tekst te zetten. De opmaak is veranderd en het werkt allemaal net even anders en behoeft nog enige oefening. Ze staan dus onder de tekst

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Francoise:
    24 april 2012
    Hallo Tonny en Ed,

Fijn dat jullie een voorspoedige reis hadden. Aan de foto's te zien, was het zwaar bewolkt maar droog. Heel veel kijkgenot nog.