Ontdek Barcelona sept. 2012

27 september 2012 - Barcelona, Spanje

5 dagen Ontdek Barcelona

dag 1: 27 sept. 2012

Het is weer heel vroeg dag vandaag. Ben 25 uur thuis geweest en voor 02.00 u 's morgens gaat de wekker alweer (3 stuks maar liefst want mijn grootste angst is om te te verslapen) Om half 3 al op weg naar Schiphol (langparkeren) want het vliegtuig vertrekt om 6 uur. Ik ga een groep begeleiden van maar liefst 34 mensen! Gelukkig kan ik in het vliegtuig nog wat slapen. De bagage komt heel snel, er is nog bijna geen vliegtuig binnen en in zeer korte tijd staan we buiten en komt de bus ons oppikken. Het is maar een korte rit naar ons hotel aan de Plaza de España:  Hotel Catalonia Plaza (4 sterren).(zie de foto's)

We kunnen bij aankomst natuurlijk nog niet op de kamer (het is kwart over 9) dus alle bagage gaat in een afgrsloten ruimte en we gaan koffie drinken (met wat er bij voor de meesten). Ik ga ondertussen met 2 bodyguards naar het metrostation voor de deur om voor iedereen een 10 rittenkaart voor de metro uit de automaat te halen. De "Ontdek" reizen van De Jong Intra vakanties in de grote steden doen we met openbaar vervoer. Daarom hebben we ook een heerlijk hotel in het centrum: metro voor de deur en tegenover het hotel is de geheel verbouwde arena voor de stierengevechten (die intussen in heel Catalonië verboden zijn): Las Arenas --> vele winkels - op de begane grond en op het dak veel eetgelegenheden - op de buitenring een gigantisch mooi uitzicht op de Montjuich heuvel met de verlichte fonteinen 's avonds tussen 9 en 11 u (laatste weekend!!! ze gaan in de renovatie deze winter)

De mensen zijn moe maar voor 2 uur kunnen we niet op de kamer dus we nemen de metro naar de Ramblas, maken een wandeling over de hele flaneerboulevard van het standbeeld van Columbus tot aan Plaza Cataluña met stops op o.a Plaza Real (zeer gezellig plein) - de overdekete markt La Boquería etc.

We houden hier ook de lunchstop en tegen 2 uur gaan we erug naar het hotel. Inchecken - de kamers zijn klaar - siesta - wat winkelen en eten in de buurt (of in het restaurant van het hotel) en op tijd naar bed. De meesten gaan om 9 uur ook nog even naar de overkant van he plein om de verlichte fonteinen te zien.

Morgenochted gaaan we de oude binnenstad beter verkennen.  Het is een hele lange dag geweest vandaag, maar ik ben weer terug in een van mijn favoriete steden van Spanje (en dat zijn er ondertussen al veel)

1. Sandra:
    29 september 2012
    Nog wat leuks gekocht bij desigual????
  2. Tonny:
    29 september 2012
    nee. wel met mijn tas in de winkel geweest. van binnen helemaal kapot. maar was in Madrid gekocht en zij hadden dit model niet in Barcelona. er is nu een email ondereg naar klantenservice