Noord-Spanje en Picos de Europa: 15 – 24 sept. 2014 dag 1 en 2

16 september 2014 - Madrid, Spanje

15 sept.: Madrid

Zo, ik heb 2 dagen de tijd gehad om de was en de strijk te doen en mijn koffer weer in te pakken en ook nog in Waalwijk een aantal vrienden kunnen volgen die de 80 van de Langstraat aan het lopen waren (80 km = Kennedy mars in 20 uur te volbrengen).

Maandag rond het middaguur vertrekt vanaf Rotterdam het vliegtuig naar Madrid. Er zijn vele files op de weg maar gelukkig komt iedereen op tijd aan. We hebben een rustige vlucht en bij aankomst staat de bus op de luchthaven in Madrid al op ons te wachten maar helaas had de chauffeur de verkeerde terminal doorgekregen. Even bellen dus en na 10 min. kwam hij de goede parkeerplaats oprijden. We gaan naar het hotel maar niet zonder een paar fotostops. Morgen doen we namelijk alles te voet.

Madrid, een van de 4 wolkenkrabbers in het zakengebiedDus een foto bij de 4 wolkenkrabbers aan de Paseo de la castellana – voetbalstadion Bernabeu (Real madrid) – en de Tempel van Debod in het Parque del oeste. Dan naar het hotel in een zijstraat van de Gran Vía, midden in het centrum. Heerlijk genieten van het buffet en evt. nog een afzakkertje op het terras naast het hotel

16 sept.: Madrid

Om half 10 is iedereen present in de hal van het hotel na een uitgebreid ontbijt en Plaza de España: monument Cervantes - Don Quijote - Sancho panzaklaar voor de wandeling door het oude centrum: Plaza de España met standbeeld Cervantes en Don Quijote/ Sancho Panza – De Eerste kamer – Koninklijk Paleis met de tuinen – Plaza de Oriente met de beelden van alle koningen en het Operagebouw – de kathedraal – koffiepauze op het plein waar ooit de kerk stond waar de schilder Velazquez begraven lag – het oudste kerkje van de stad en gewijd aan san Nicolás – plaza de la Villa – de markt san Miguel – Plaza mayor – Puerta del Sol etc.

Dan is het tijd voor de lunch en voor vrije tijd. Op het programma voor deze middag staat museumbezoek: een aantal mensen staan op de afgesproken tijd op de Puerta del Sol en die neem ik mee naar het Museum Thyssen (een paar) en naar het Prado museum (de rest)  Anderen hebben gekozen voor een ritje met de hop on hop off bus, te winkelen of te rusten.

het dinerbuffet wacht op de gasten!’s Avonds natuurlijk weer heerlijk eten bij het het buffet en dan zit het verblijf in Madrid er weer bijna op. Eerst nog een nachtje slapen natuurlijk

Morgen naar Burgos, belangrijke halteplaats voor de pelgrim op weg naar Santiago de Compostela

1. Corrie:
    17 september 2014
    Ook daar Tio Pepe,goeie reis verder,
  2. Tonny:
    17 september 2014
    Ok Corrie, volgend jaar maar mee naar het noorden dan?