Moskou 3 mei

3 mei 2011 - Moskou, Rusland

Hallo allemaal

ik heb weer even tijd en gelegenheid om te schrijven. Het zou vandaag gaan regenen en 20 graden worden. De regen bleek uit een paar druppels te bestaan en verder werd het na een koele ochtend heel lekker weer met een zonnetje.

Uitgerust gingen we vanochtend weer om 9 u op stap (met de bus wel te verstaan). het was weer een werkdag (eindelijk) en dat was goed te zien aan het verkeer. De grote rondwegen rond het centrum, elke richting 7 baans, waren weer eens vol verkeer. Maar gelukkig zitten we vrij dicht bij het oude centrum.

woning president

Op het programma vandaag het Kremlin: de oude vesting uit de middeleeuwen met 2 km ommuring. Hierbinnen de staatsgebouwen - woning president - ontvangstpaleizen etc en ook een aantal oude kathedralen. De ene nog mooier dan de andere Dat alles op een terrein van 28 hectare maar een groot deel is alleen voor regeringsmensen. Ook een kapotte klok van meer dan 200 ton gewicht - een zeer groot kanon en een lelijk gebouw (theater) dat er in de jaren onder Chroestjev is gekomen. Hij heeft hier zelfs prachtige gebouwen voor laten afbreken. Niet te vergelijken allemaal met ons Binnenhof

Om 12 u waren we getuige van de wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat engraf onbekende soldaat na de lunch hebben we genoten van een boottocht over de Moskwa rivier. anderhalf uur in het zonnetje genieten van diverse uitzichten.

nu is iedereen zich aan het opfrissen en uitrusten en na het avondeten (buffet) gaan we nog een lichttoer houden door de stad.

we vervelen ons dus niet en morgen vertrekken we met de trein naar St. Petersburg. Deden we daar in 2008 nog zo'n 7 uur over, morgen vertrekken we om half 2 en hopen we aan te komen om 6 u. en dat voor een rit van meer dan 600 km.

Dit was het weer voorlopig en vanuit Moskou groetjes, Tonny

1. Corrie:
    3 mei 2011
    Hoi,net alledrie je berichten gelezen.Het leven is zo slecht nog niet.Je maakt wat mee,sommige mensen leren het nooit.
    Geniet van je prachtige reis.
  2. Jan jansen:
    4 mei 2011
    Je maakt heel wat "top"-reizen mee!
    Succes