Moorse erfgoed dag 1

18 mei 2011

Hallo

ik kan weer een nieuw blog beginnen. Ben net aangekomen in het eerste hotel van de reis. Vanochtend om kwart over 3 ging het eerste alarm om wakker te worden, 5 min. later de volgende omdat ik altijd als de dood ben dat ik me verslaap. Voordeel van 's nachts naar Schiphol moeten is dat er geen verkeer is. Klokslag 5 u kwam ik aan in Aalsmeer (Parkfly) waar ik altijd de auto parkeer als ik niet met de trein kan. Op dat moment was ik de enige klant dus in no time was ik op Schiphol. daar was het zo druk bij de securitycheck dat het een half uur duurde voor ik door de scan kon bij de douane.

Heerlijk geslapen in het vliegtuig (2u lang van de 3 uur durende vlucht) en bij de lopende band van de koffers lopen nog steeds mensen mij voorbij zonder me te zien en dat terwijl ik daar zo strategisch mogelijk sta met mijn De Jong Intra clipbord en in uniform. Maar altijd komt alles nog goed. Ze lopen  te zoeken in de hal en zijn allang blij dat ze me zien. Na een korte rit via Antequera zijn we gestopt om te lunchen en even na 2 u komen we aan in het hotel. De mensen kunnenhotel Cabrameteen naar hun kamer om wat te rusten na een korte nacht of te zwemmen in het heerlijke zwembad.

Om 5 u ga ik met de groep nog een andeling mken door het allerschattigste stadje Cabra: in het geografische hart van Andalucía, in deprovincie Córdoba. Ik heb al gezwommen in het zwembad. Zo meteen even douchen - wandelen - dineren (buffet) en dan op tijd naar bed

groetjes Tonny

En soms zit het mee en soms zit het tegen: het hotel is helemaal volgeboekt. Het is ook niet groot. Er zit nog een Spaanse groep. Dus voor de chauffeur was helaas geen plaats, hij slaapt aan de overkant en voor mij hadden ze alleen nog de suite!!! met jacuzzi in de badkamer en bankstel in de kamer met aparte slaapkamer. Ik slaap vannacht vast als een roos na een bubbelbad