Het Moorse erfgoed september 2013

4 september 2013 - Málaga, Spanje

Ik ben weer eens onderweg!!!

Ik ben in het voorjaar zoveel dagen achter elkaar weg geweest zonder thuis te komen dat ik daarna lang thuis ben geweest. Ben dit jaar helaas ook niet in Schotland geweest. Hierdoor wel tijd gehad om thuis de kamer te witten – grote schoonmaak te houden en veel op te ruimen en de laatste weken zelfs de schuur onder handen genomen met nieuwe kozijnen en deuren, was hard nodig.

Maar vanochtend om kwart voor 4 thuis vertrokken naar Schiphol. Ik mag weer de reis Het Moorse Erfgoed doen. Dit heb ik ook in april van dit jaar gedaan dus er bestaat al een verslag van.

Deze keer beperk ik me tot een item per dag. Vandaag heb ik b.v. met de groep geluncht in een van de meest bekende bodegas van de stad El Pimpi. Een groot Bodega El Pimpi, Malagacomplex met verschillende ruimtes. De ingang is aan de C/ Granada maar als je het niet kent loop je er voorbij. Het terras aan de achterkant valt meer op. Je ziet het liggen als je langs het Romeinse amfitheater loopt. Verschillende terrassen, heerlijk in de schaduw, en hier wordt een nieuw deel aangebouwd: El Pimpi marinero, voor coctails en schaal - schelpdieren

Binnen kijk je je ogen uit. Een trap leidt naar El Palomar de Picasso, een ruimte vele beroemdheden hebben hier gegeten / gedronkenvanwaar je uitzicht hebt op het Alcazaba (de Moorse burcht uit de 14e eeuw) In de Salón de los Barriles (de wijnvaten) zie je vele wijnvaten met beroemde namen zoals: Picasso – de hertogin van Alva – Antonio Banderas etc.

In de Sala de la Repompa werden vroeger en worden nog steeds tertulias gehouden, praatavonden over een bepaald thema. Vroeger door de intellectuelen van de stad. Nu nog vaak maar door vaste groepen mensen.

heerlijk in de schaduw op het terrasPimpi: dit waren vroeger jongeren die naar de haven gingen als er een boot aankwam om hun diensten aan te bieden: bagage dragen – matrozen de weg wijzen naar ….. – bezoekers de stad laten zien ( de eerste stadsgidsen!) etc. etc.

Rond half 4 de koffers op de kamer gezet – zwemmen in het zwembad – iets drinken bij een standtentje – siesta  slapen etc. en heerlijk gegeten in een restaurantje. Het is nu half 11. Stukje plaatsen en onder de wol! Alhoewel, het is heel warm dus de airco staat aan en de dekens liggen in de kast.

Morgen is er weer een dag, afgelopen nacht bijna niet geslapen uit angst om door de wekker te slapen en de vlucht te missen

1. Ronald en Manny van de Graaf:
    5 september 2013
    Veel plezier op deze reis!
  2. José van bruggen:
    5 september 2013
    Tonny een goede reis. Krijg weer zin om mijn koffer in te pakken.
    Leuk om jou reisverhaal te lezen. Je huis is weer schoon dus ga er lekker op uit. Ik blijf je volgen.
  3. Jack Huijbregts:
    5 september 2013
    Samen met mijn vriendin maak ik deel uit van het reisgezelschap. We hebben lekker gegeten bij Pimpi en Tonny is een geweldige reisleidster.
  4. Tonny:
    Goed te horen!!!