Het Moorse Erfgoed: De Jong Intra vakanties 11 – 20 mei 2016

20 mei 2016 - Mijas, Spanje

3e reis achtereen zonder thuis te komen

Alhambra vanaf sacromonteIk ben 25 april vertrokken thuis voor een reis in Madrid en omgeving. Op 2 mei overgestapt op de reis Noord-Spanje en de Picos de Europa met een paar uur overlapping, opgelost door een collega uit Madrid.

En op 11 mei overgestapt op de reis Het Moorse erfgoed. Die zijn in de ochtend aangekomen en opgevangen door Anneke (net terug van vakantie in Peru en met een jetlag). Ik ben met de chauffeur van Rios, Malaga van Madrid naar Malaga gereden na de groep naar het vliegveld in Madrid te hebben gebracht. Bijna 600 kilometer met een verplichte stop onderweg Sacromonte, Granada. de zigeunerwijk(kunnen we lunchen). Maar er is een verrassing voor mij. Ik ben zo lang onderweg en na deze reis ook maar 2 dagen thuis en weer 10 dagen weg dat Dirk (op verzoek van mij) een paar dagen geleden heeft besloten om ook naar Malaga te vliegen, maar niet met de groep. Hij komt aan vlak voor ik met de bus in Malaga aankom. De bus moet naar de garage naast het vliegveld dus ik word naar het vliegveld gebracht en dan kunnen Dirk en ik onderweg met de taxi (stromende regen) naar het hotel (Las Vegas) in Madrid. De groep is ondertussen al aan het eten in het restaurant in dezelfde straat dus gauw de koffer op de kamer en kennis maken met de groep. Ik moet zelf ook nog eten dus dat komt goed uit. De groep gaat op tijd terug naar het hotel, de vlucht vanochtend was vroeg, dus iedereen heeft slaap.

Plaza de España 's avondsEn: aangezien ik al vaak deze reis heb beschreven in vorige blogs is er even een blogstilte. De dagen zijn al druk bezet en nu Dirk er is hebben we ’s avonds na het diner (als mijn werk er op zit) even tijd voor elkaar en heb ik geen zin om te gaan zitten typen. Hij is in 23 jaar nog nooit mee geweest op een van mijn reizen (behalve voor die tijd reizen met mijn leerlingen Spaans die we samen organiseerden). Alleen een paar jaar geleden toen ik een paar weken voor vertrek, in december, te horen kreeg dat ik een week moest gaan werken op Tenerife met de kerst. Toen waren alle plannen voor de kerst al gemaakt en wilde ik niet dat hij alleen thuis zou blijven.

We hebben het, samen met de groep heel leuk gehad. In het begin kou en regen – later warm (en heel warm)

Op 20 mei ’s avonds terug gevlogen naar Amsterdam en 2 dagen thuis. Volgende Tarifa, mirador met Marokko op de achtergrondreis is op 23 mei en weer naar noord-Spanje en Picos de Europa. Hier heb ik dus net een blog over geschreven dus er zal niet veel nieuws te vertellen zijn. Mocht ik iets te melden hebben laat ik weer van me horen. De reis duurt tot 1 juni. Dan ben ik even een aantal dagen thuis!!

De foto’s die ik hier bij zet zijn o.a. van de vrije tijd in Granada (bezoek aan de wijk Sacromonte in Granada, de wijk van de zigeuners en de grotwoningen) – avondtour in Sevilla – Gibraltar en lunchen met vriend Ed uit el Puerto de santa maria.

samen tapas eten met Ed, even overgekomen vanuit El Puerto de Santa maria naar CadizHij komt altijd even over met de ferry naar Cadiz om met mij (en nu met ons) tapas te eten in de stad. Deze keer had hij zelfs 2 paletas voor ons meegebracht (op verzoek van kleinzoon Nino) Voorpoten van een varken en gedroogd zoals en ham maar een paar kilo lichter

Misschien dat er nog een klein blogje volgt over alle verschillende tapas die zijn genuttigd hier en daar