Het Moorse Erfgoed 22 en 23 mei 2014

23 mei 2014 - Mijas, Spanje

22 – 23 mei 2014: Algeciras – Gibraltar – Marbelle – Mijas

De laatste reisdag alweer want morgen is er in Mijas geen programma meer. Wel heerlijk wat vrije tijd voor iedereen want de vlucht naar Amsterdam is pas om kwart doorgezaagde stalagmiet in de druipsteengrot van Gibraltarvoor 9 ’s avonds. We rijden eerst naar Gibraltar via San Roque en La Línea. Bij de grens laten we de bus staan, in Spanje, op het busstation. We hebben namelijk alle bagage bij ons en hebben geen zin in een grote controle aan de grens.

De busjes voor de rocktour komen naar de grens rijden en dan gaan we allemaal naar  de grote parkeerplaats (verhuisd on de winter). Iedereen kan even naar toilet en ik moet me laten registreren als verantwoordelijke voor de groep. Het gebruikelijke rondje over de rots: door de stad – Europa point (Afrika goed te zien) – Druipsteengrot (met doorgezaagde stalagmiet) – de apen etc. etc. en daarna nog En maar vlooien zoekentijd over om te winkelen.

Ik had aangeboden een slof sigaretten mee de grens over te nemen voor iemand en we werden allemaal gecontroleerd. Ik moest echter mijn slof aangeven bij de douane. Niet voor een boete maar ik werd geregistreerd. Nieuwe regel??? Je mag voortaan maar 1 x per maand een dlof meenemen en 1 fles drank (raar???)

Langs de kust van de Costa del Sol / Costa del Golf naar Marbella voor een uurtje pauze. Oud-Marbella met de smalle straatjes of door het park en langs een aantal beelden van Salvador Dalí even naar de boulevard.

en mijn uitzicht in het hotel in MijasEindbestemming is dan het bergdorp Mijas in het mooie TRH Mijas hotel van 4 sterren. Iedereen krijgt een mooie kamer met terras (dat is een echte upgrade) en de mensen die nog 5 nachten blijven zitten dus helemaal goed. Wat een weelde!

Heerlijk genieten van het uitgebreide buffet en de volgende dag nog vrij tot half 6. De helft blijft tot woensdag en de andere helft gaat met mij mee naar huis. Ik mag mijn kamer behouden tot die tijd en de groep mag de koffers op 2 kamers laten staan zodat ze nog evt. kunnen omkleden etc. Om kwart voor 6 komt de bus – een aantal van de blijvers zwaait ons uit en dan gaan we op weg naar het vliegveld.

In Amsterdam komen de koffers zeer snel en ik kan zo naar de vertrekhal lopen om in de auto te stappen van Dirk die mij komt ophalen. Scheelt veel tijd met parkeergarages en zo.

Zaterdag en zondag om te wassen – drogen – strijken – inpakken – relaxen – wandelen etc. etc en maandagmorgen ben ik weer op het vliegveld van Rotterdam voor de 2e Noord-Spanje en Picosreis

Waarover in een later blog

1. Marjan Jonen:
    26 mei 2014
    Hallo Tonny,
    Heb genoten van je reisverslag, en foto's.
    Door het lezen kwamen alle vakantie herinneringen weer boven.
    Marjan en Frans
  2. Hamid en Lily:
    27 mei 2014
    Hallo Tonny,
    We hebben je reisverslag gelezen en we hebben ervan genoten. Het was tevens een goede steun voor onze eigen fotoverslag.
    Hamid en Lily
  3. Willy Nelemans:
    14 augustus 2014
    Hoi Tonny,
    wel een late reactie maar vond je reisverslag erg leuk om te lezen, we kijken nog steeds met heel veel plezier op de reis terug, hebben genoten van alles wat je ons hebt laten zien.
    Ik blijf je volgen bij je andere reizen, groeten van ons,
    Ton en Willy Nelemans.