Het Moorse Erfgoed 16 mei 2014

16 mei 2014 - Granada, Spanje

16 mei: Granada

hoofdstraat Albaicín, GranadaHet programma voor deze dag is altijd afhankelijk van de tijd waarop we het Alhambra binnen kunnen. Bovendien is het altijd maar de vraag of in de drukste periode ook iedereen tegelijk naar binnen kan. Deze keer hadden 2 personen een beetje te laat bijgeboekt en 2 personen zijn het helemaal vergeten om te boeken (foutje reisburo!) Gelukkig hebben ook zij nog kaartjes kunnen bemachtigen maar wel op een andere tijd, te weten ’s avonds om 10 uur en de tuinen de volgende ochtend pas.

Dat wordt dus programma omgooien: ’s morgens gaan we met de bus naar het Albaicín – we stappen uit bij Mirador San Cristóbal (bij de flamenco van gisteravond) en lopen door de wijk naar Mirador San Nocolás. Hier een prachtig uitzicht over de San Nicolás, in voormalig kerkjestad en over het Alhambra en op het terras drinken we koffie. We gaan te voet door de kleine straatjes naar beneden voor een wandeling langs een aantal bezienswaardigheden en we eindigen de wandeling met een bezoek aan de Capilla Real waar de Kath. Koningen (Isabel en Fernando) liggen begraven met hun dochter en schoonzoon (Johanna de waanzinnige en Filips de Schone)

patio parador AlhambraIn de namiddag rijden we naar het Alhambra. De groep gaat met de gidsen mee en ik loop met de 4 die (nog) geen kaartje hebben en nog 2 echtparen, die geboekt hebben bij de Jong Intra met een fly drive en in ons hotel zitten, langs een aantal bezienswaardigheden die normaal niet worden aangedaan. De kerk – de arabische baden – de parador etc.

En: ’s avonds na het eten ga ik dus weer met die 4 personen terug naar het Alhambra voor een avondbezoek. Voor mij de 1e keer en e.e.a. is prachtig verlicht.toren Alhambra bij avondbezoek Tegen middernacht zijn we weer terug in het hotel

Morgen met deze 4 nog de tuinen van het Alhambra bekijken en dan via het stationnetje van Luque naar Cabra, het geografische middelpunt van Andalusië

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl